Tallers coeducatius

TALLER DEL MITE ROMÀNTIC

Mite de l ‘amor romàntic” Els mites de la “mitja taronja”, la “fidelitat”, l’“exclusivitat”, la “gelosia”, la “passió eterna”…fan que siga necessari revisar el concepte “amor” en els/les adolescents, per ser el punt de partida de les relacions de parella i/o els primers enamoraments, sent indispensable utilitzar l’estratègia de la coeducació entre els/les jóvens en pro de relacions afectivo-sexuals sanes.

Taller de construcció i deconstrucció dels rols i estereotips hegemònics que defineixen la masculinitat. A partir de dinàmiques s’aprofundeix en el treball personal individual dels i les participants per tal de comprendre millor les diferents formes d’existir i relacionar-nos.

Es buscarà entendre i identificar l’ideal d’allò que acotem per masculí tradicional, identificant quins valors, actituds i situacions estan dificultant la incorporació dels hòmens i les dones davant la idea d’igualtat i las pràctiques que es construeixen des d’un ideal masculí.

Cada Taller és impartit por dues expertes en la matèria i tenen una durada d’hora i mitja.

El Taller inclou un quadern de pràctiques i activitats que complimenta l’alumnat.

DIA D’IMPARTICIÓ DIMARTS 16 D’OCTUBRE

08:55-10:45 2N ESO D

11:15-13:05 2N ESO A

MICROMASCLISME/MICROVIOLÈNCIA

Se tracta de visibilitzar conductes en què reproduïm patrons basats en privilegis masculins. Per altra banda, com elles, les dones, resten importància o acaben cedint d’acord allò que els hòmens són així o simplement per evitar el conflicte. Es projectaran diversos vídeos per a una posada en comú de les situacions i qüestions personals, que sembla que no tenen major transcendència, però que realment són manifestacions de masclisme i de la desigualtat.

Es tracta de proporcionar recursos per a possibilitar i fomentar el treball sobre el micromasclisme i la importància de la coeducació en general per a l’alumnat participant del taller, a través de la informació sobre conceptes, procediments i actituds..

DIA D’IMPARTICIÓ DIVENDRES 19 D’OCTUBRE

08:55-10:45 2N ESO B