JORNADES GERONTOLÒGIQUES DÉNIA 2019

El passat dijous 12 de desembre, el nostre alumnat de 1er i 2º del CFGM d’Atenció a Persones en Situació de Dependència va assistir a les Jornades Gerontològiques 2019 celebrades en les instal·lacions del Centre de Turisme de Dénia (CDT Dénia). Aquestes jornades són organitzades any rere any pel Centre de Gastronomia del Mediterrani (Gasterra-UA-Dènia) i l’Associació Gerontològica del Mediterrani. Amb aquestes jornades, l’alumnat de l’IES Pedreguer té l’oportunitat de complementar la seua formació de la mà de grans professionals del sector.

Enguany, el títol de les jornades ha estat “Gastronomia en persones Institucionalitzades: una altra alimentació és possible” i ens proporcionaren ferramentes útils per a millorar la qualitat de vida de les persones en situació de dependència, donant valor a la dieta mediterrània com a element que contribueix a la longevitat de la població.

Un plaer participar en aquestes jornades!

 

 

 

 

VISITA DE L’ALUMNAT DEL CFGM D’ATENCIÓ A PERSONES EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA AL CPEE RAQUEL PAYÀ DE DÈNIA

El passat dijous 21 de març, el grup de 1er curs del cicle vam visitar el CP d’Educació Especial Raquel Payà de Dénia. L’equip directiu ens va acollir i ens va fer una visita guiada on ens va donar a conèixer l’organització, el funcionament, la proposta pedagògica i les instal·lacions del centre. També vam poder participar en algunes classes i interactuar amb el seu alumnat.

Des de l’IES Pedreguer volem donar les gràcies per l’atenció rebuda i felicitem tot l’equip de professionals per la seua tasca i pel seu caràcter innovador i dinàmic. Especialment volem agrair a l’alumnat i al professorat del Programa de Formació de Qualificació Bàsica de Restauració el fantàstic esmorzar que ens van preparar i el seu tracte tan professional. Enhorabona!

Dissecció de cor i pulmons

L’alumnat de segon curs del CFGM Ajuda a Persones en Situació de Dependència, des del mòdul d’Atenció Sanitària, han participat amb molt d’interès en la dissecció d’un cor i pulmons de porc. Aprofitant la similitud del cor de porc i el cor humà, l’objectiu era reconèixer i descriure l’interior d’aquests òrgans amb la finalitat de conèixer millor l’anatomia i fisiologia cardiorrespiratòria humana. Comprendre el funcionament i la importància del cor i pulmons en el nostre organisme, ja que sense ells seria impossible viure!!

Alumnes seleccionats beques ERASMUS+

Ja coneixem als alumnes seleccionats del IES Pedreguer per a les beques del programa ERASMUS+ “Mobilitat europea de la F.P. en la Marina Alta”organitzat per CREAMA. Els afortunats són Paco Martí, Laura García i Lucia Costa, alumnes de segon curs del CFGM Tècnic Ajuda a Persones en Situació de Dependència. Des de març a juny realitzaran les seues pràctiques a empreses de Florència, Viena i Lisboa.

Enhorabona!!!!

ERASMUS + “MOBILITAT EUROPEA DE LA FORMACIÓ PROFESSIONAL DE LA MARINA ALTA”

El programa ERASMUS+ “Mobilitat europea de la formació professional de la Marina Alta” és un projecte finançat pel Fons Europeu i co-financiat i coordinat per CREAMA. Es tracta d’un programa europeu dirigit a alumnes de cicles formatius de grau mitja i certificats de professionalitat que va a donar l’oportunitat a 13 joves de la comarca, i dos d’ells del nostre institut. Alumnes del CFGM Ajuda a Persones en Situació de Dependència. És una mobilitat europea de 3 mesos de duració i els alumnes becats desenvoluparan pràctiques en empreses de les ciutats de Lisboa, Viena i Florència. La mobilitat es realitzarà en març de 2019 i té una durada de 90 dies amb l’objectiu d’incrementar el nivell de competitivitat en el mercat laboral i la seua competència en idiomes, a banda de viure una gran experiència personal i professional que suposarà per a l’alumnat treballar tres mesos en un país europeu. Els alumnes del CFGM Ajuda a persones en situació de dependència han sigut informats aquesta setmana del projecte i han rebut la noticia amb gran alegria e il·lusió. En les properes setmanes coneixerem les bases per a seleccionar a l’alumnat mereixedor de la beca (elaborades per CREAMA). Pareix ser que hi ha prou alumnes interessats en participar.

 

Treball de camp realitzat pel cicle d’atenció a la dependència

El divendres 19 d’Octubre en la programació del mòdul de teleassitència estava plantejada una eixida denominada Treball de Camp per part del grup de 2TAPSD denominant cicle formatiu de grau mitja tècnic d’atenció en situació de dependència.

La eixida va començar a les 8:15 del mati i va finalitzar a les 9:50 , dintre del mòdul corresponent.

Malgrat els núvols que hi havia es va realitzar l’activitat. Va acudir tota la classe i a més en molta participació.

Els objectius d’aquesta eixida són:

  • Eixir del àmbit habitual de classe.
  • Conèixer el terme de Pedreguer, és a dir , el medi comunitari.
  • Treballar habilitats educatives. -Desemboirar-nos amb activitats d’aire lliure.
  • Activar la ment per a les pròximes classes.
  • Capturar imatges del cel , per a una pròxima lectura i escriptura en el blog de la classe.

L’activitat es va realitzar per complet en molta gana i participació per part de tots. Per part de tota la classe: ens agradaria que es tornara a realitzar més vegades.

Breu comentari de les impressions de les alumnes de CFGM :

La Eixida va ser 24/10/18 per el voltant de Pedreguer vam estar comentant cada cosa que veiem que era històrica,com on bevien els burros ,també vam parlar de el riu que com arribava l’aigua a les cases i al polígon. Vam tractar sobre temes com el tipus de regadius que s’utilitzaven abans, tipus de plantes,tipus d’arbres. Desprès vam estar per el poble ,vam descansar una mica i vam continuar cap a l’institut.

Com a tasca vam realitzar unes fotos per publicar en el blog de la classe.Vam anar per els camins del voltant del institut.

Signat per

Rut i Jaquelin

JORNADA DE FORMACIÓ AMB LA ONCE

El passat divendres 15 de setembre, l’alumnat del 1er curs CFGM d’Atenció a Persones en Situació de Dependència va realitzar una jornada de formació emmarcada en el projecte d’Aprenentatge-Servei “Donant suport al moviment”. Es tracta de la segona edició, doncs aquest projecte es va encetar el curs passat donant molt bons resultats. Consisteix en donar suport a una alumna de 1er de Batxillerat amb ceguesa total en l’aula d’Educació Física.

El que es persegueix amb aquest projecte és donar una atenció personalitzada a l’alumna, afavorir el seu progrés a l’aula d’Educació Física i oferir-li l’oportunitat de conèixer i de relacionar-se amb altres alumnes del centre. Respecte a l’alumnat del cicle, el que es pretén és que desenvolupe actituds, coneixements i habilitats per atendre a una persona amb diversitat funcional visual. Amb això també s’està donant la possibilitat de millorar les habilitats socials de tots i totes les alumnes i fins i tot de crear nous vincles afectius. A més, amb aquest projecte també es vol potenciar la creació de llaços de col·laboració, d’una banda, entre diversos departaments del centre i per una altra, entre el centre i altres institucions de l’entorn socioeducatiu.

La jornada formativa va consistir en una xerrada on es van explicar les bases del projecte, es va donar informació sobre la ONCE i també es va facilitar a l’alumnat pautes bàsiques de com comunicar-se i com guiar a una persona invident. En la xerrada van participar Sandra Tarin, professora d’Educació física al centre, María Nieves Martín, professora especialista de la ONCE, Marina Falgàs, professora del cicle, Ivan Garcia, alumne del cicle que va participar el curs passat en el projecte i per últim, Eva Riera, l’alumna de 1er de Batxillerat amb ceguesa a la que es donarà suport l’alumnat.

A continuació un professor especialista de CRE Alicante, Joaquin Cuadrado va impartir un taller de formació/sensibilització en les instal·lacions esportives del municipi, que va donar la possibilitat a l’alumnat del CFGM d’Atenció a Persones en Situació de Dependència de poder vivenciar com se sent una persona que manca de visió quan ha de desplaçar-se o quan realitza diverses activitats físiques i esportives. L’alumnat també va poder posar en pràctica les estratègies i els consells donats, de com guiar i donar suport a una persona cega durant aquestes activitats.

Volem agrair la col·laboració de la ONCE per facilitar-nos aquesta jornada de formació!

 

 

EL FONS SOCIAL EUROPEU I LA FP

Els Fons Estructurals Europeu constitueixen un instrument de la política comunitària per a reforçar la cohesió econòmica i social de la Unió Europea. La Comunitat Valenciana és beneficiària dels Fons Estructurals de la Unió Europea des de l’any 1988. El període de 2014-2020 és el quint període de programació en el qual la Comunitat Valenciana ha avançat de forma notable i s’ha situat entre les anomenades regions desenvolupades, és a dir, aquelles el PIB de les quals és igual o superior al 90% de la mitjana de la Unió Europea.
El Fons Social Europeu finança iniciatives en tota la Unió Europea per a millorar l’educació i la formació i per a garantir que els joves completen el seu aprenentatge i obtinguen habilitats que els facen ser més competitius en el mercat laboral. En aquest sentit, la principal prioritat consisteix a reduir la taxa d’abandó escolar, a més de millorar les oportunitats de formació professional i ensenyament superior.
Aquests fons funcionen a través de l’acord la Comissió Europea amb l’Estat membre de manera que es financen un o més programes per un període de 7 anys. En la Comunitat Valenciana, el Fons Social Europeu cofinança les següents accions de Formació Professional:
Pel Programa Operatiu Plurirreigional d’Ocupació, Formació i Educació Regional, FSE CV201-2020:
– FPB BÀSICA. Per tant, la Formació Professional Bàsica que ofereix el centre (Informàtica d’Oficina) es troba cofinançat pel Fons Social Europeu
Per a saber més
http://ec.europa.eu/esf/home.jsp?langld=es
hhttp://www.empleo.gob.es/uafse/
www.hisenda.gva.es/va/web/financiacion-y-fondos-europeos
FSEpos_val
A_CON