DIARI DE LA MOBILITAT “STEM: Digital Learning and Hands-on Approach in Belgium” PART III

DIA 3: La segona mobilitat del projecte Erasmus+ GILABERT GETS AN OPENING TO EUROPE es desenvolupa a Melle

Avui comença amb l’estudi en profunditat del sistema educatiu belga, per continuar amb classes teòriques i pràctiques sobre programació i robòtica… el lloc escollit:

Escola Pública dels pares Josefites de Melle.

Robotics College Melle

La història de Melle dels Josefites comença el 1837 quan el canonge Van Crombrugghe, fundador de la Congregació, es fa càrrec de l’internat. L’escola evoluciona convertint-se en un referent per a les classes mitjanes, en règim d’internat i només amb educació secundària en els seus inicis. Amb l’adhesió al sistema d’educació pública belga, s’afegeixen les etapes d’infantil i primària, també a l’internat si es desitja. Actualment compta amb un nombre tancat de 600 places, 200 d’elles en règim d’internat.

College Paters Jozefieten

El sistema educatiu belga és molt simil·lar al nostre: etapa infantil 0-3 anys i 3-6 anys, primaria de 6 a 12 anys i secundaria de 12 a 18 anys. A partir dels 14 anys, l’equivalent a 3r d’ESO poden triar entre ensenyament acadèmic o d’un enfocament més pràctic i per a l’alumnat amb més dificultat existeix una vessant més manipulativa.

No obstant això, a Bèlgica no hi ha prova d’accés a la universitat, tots els estudiants poden matricular-se a la universitat de la seva elecció, però això es regeix per un sistema de punts que s’atorguen o perden a mesura que superen les assignatures.

L’escola Melle destaca per les seues classes de programació i robòtica educativa, disposa d’una aula tecnològica de 200 metres quadrats amb una dotació amplíssima de robots LEGO Mindstorms, així com tots els accessoris que completen els reptes LEGO. Els alumnes d’aquest centre assisteixen anualment a la First Lego League, que se celebra a la majoria de països europeus.