DIARI DE LA MOBILITAT “STEM: Digital Learning and Hands-on Approach in Belgium” PART IV

DIA 4: La segona mobilitat del projecte Erasmus+ GILABERT GETS AN OPENING TO EUROPE es desenvolupa hui entre Melle i Brussel·les

Comença el dia a l’Escola Melle, la gran tradició robòtica d’aquest centre els permet disposar d’una dotació extraordinària i seguim programant els robots LEGO Mindstorms.

El robot LEGO Mindstorm viatja per una ciutat industrial treballant automàticament gràcies als programes introduïts i als seus múltiples sensors i actuadors. El robot és capaç de seguir una línia negra gràcies al seu sensor infrarroig i la seva part motoritzada, aturar-se davant d’obstacles gràcies al sensor ultrasònic i carregar objectes amb l’ajuda d’un motor servo.

La vesprada continua amb una visita a la casa de la Història Europea a Brussel·les, és una institución cultural i museu fundat per Parlament Europeu al maig de 2017. Disposa d’una exposición permanent i exposicions itinerants d’objectes i documents representatius de la historia europea.

House of European Histroy, Brussels

El que més ens ha cridat l’atenció és la part dedicada a la guerra civil española, en especial els cartells de propaganda de la guerra tant nacionals com internacionals.

Després hem fet un recorregut a peu per la ciutat aplicant los noves tecnologies, mitjançant l’aplicació per a mòbil Actionbound.

App Actionbound

Actionbound és una aplicació per jugar de manera interactiva i digital a la cerca del tresor, per guiar a l’alumnat dins d’un camí de descobriment.

El programa potencia el procés d’ensenyament-aprenentatge mitjançant la interacció dels estudiants, aprenen jugant mentre utilitzen els seus telèfons intel·ligents i tauletes. Es pot crear el joc DIY amb una cronologia digital d’esdeveniments o un tour de llocs d’interès, amb l’ús de coordenades GPS i codis pre-situats i misteris.