10/12/2024
El nostre institut s’agermana amb l’IES Carles Salvador d’Aldaia i l’IES Andreu Alfaro de Paiporta.
El nostre institut ha iniciat un procés d’agermanament amb dos centres de l’Horta Sud que han patit de manera significativa les conseqüències de la riuada. Es tracta de l’IES Carles Salvador d’Aldaia i l’IES Andreu Alfaro de Paiporta. Aquesta iniciativa té com a objectiu establir una línia de col·laboració i suport entre els nostres centres, en un moment en què és més necessari que mai.
La col·laboració entre els nostres centres no es limitarà només a les activitats escolars, sinó que també implicarà l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) de Massamagrell, que treballarà de manera conjunta amb les associacions homòlgues dels altres dos instituts. Aquesta relació es traduirà en accions d’ajuda dirigides tant als alumnes com a les seues famílies, amb un enfocament especial en els estudiants d’ESO. Entre les iniciatives previstes hi ha la recollida de material escolar i llibres de lectura, així com ajudes directes a les famílies amb necessitats que es coordinaran a través de les associacions familiars implicades.
Jornades especials el 18 i 19 de desembre
Els dies 18 i 19 de desembre seran molt especials per a tots els membres de la nostra comunitat educativa, ja que rebrem alumnat de l’IES Andreu Alfaro de Paiporta per participar en una jornada plena d’activitats lúdiques i d’oci. Aquesta trobada inclourà tallers i experiències divertides i enriquidores, que seran dutes a terme tant pel professorat com per l’alumnat del nostre institut. És important ressaltar que les propostes dels docents i dels estudiants han coincidit en un alt percentatge, cosa que reflecteix la sintonia i col·laboració existent entre tots nosaltres.
A més, durant aquests dos dies es portarà a terme un esmorzar de germanor, que comptarà amb les aportacions del comerç local, de l’Ajuntament de Massamagrell i de voluntaris. En aquest context, també es prepararan un mural de benvinguda i diverses decoracions de Nadal, que tant els nostres alumnes com els de Paiporta realitzaran i compartiran, fomentant així la creativitat i la cohesió entre els estudiants.
Per facilitar la participació de tot l’alumnat de Paiporta, l’AMPA de Massamagrell s’encarregarà del transport durant la jornada. És important destacar la gran resposta de la nostra comunitat escolar, ja que molts alumnes s’han presentat voluntaris per ajudar en l’organització de les activitats i en els diferents grups de treball que es formaran.
Finalment, volem reconèixer la notable col·laboració de tota la comunitat educativa, en especial de l’AMPA la Vicedirecció del centre, el professorat del projecte d’educació emocional Massabé, així com el Departament d’Orientació. Junts, estem treballant per construir un futur millor i més solidari per a tot el nostre alumnat.
9/12/2024
Tallers pràctics d’educació emocional a 1r i 2n d’ESO.
El Grup de Mediació i Educació Emocional del centre, format per professorat i per alumnat, ha realitzat xerrades en tots els grups de primer i segon d’ESO sobre educació emocional i resolució de conflictes. Les sessions han consistit en tallers i experiències pràctiques.
El centre
L’educació emocional ha guanyat un protagonisme cada vegada més important en el sistema educatiu, especialment en l’ensenyament secundari obligatori. En un món cada vegada més complex i canviant, les habilitats emocionals esdevenen fonamentals per al desenvolupament integral dels adolescents. Aquesta etapa de la vida està marcada per canvis significatius, tant físics com psicològics, i és crucial que els joves aprenguen a gestionar les seues emocions i relacions interpersonals.
Cal destacar que l’educació emocional contribueix a millorar la salut mental dels estudiants, i redueix les possibilitats de patir ansietat i depressió. A més, fomenta un clima escolar positiu, on els alumnes se senten segurs per expressar-se, cosa que afavoreix l’aprenentatge. Incorporar aquesta educació al currículum no només ajuda a desenvolupar competències socials, sinó que també potencia l’autonomia i l’autoconeixement dels joves.
L’alumnat aprèn a identificar i gestionar les seues emocions, així com a resoldre conflictes de manera constructiva. En definitiva, l’educació emocional no resulta només un complement, sinó una necessitat urgent que pot transformar l’experiència educativa i preparar millor els adolescents per afrontar els reptes del futur i adquirir habilitats necessàries per la vida en societat.
5/12/2024
2n d’ESO vista la depuradora de la Pobla de Farnals.
Part de l’alumnat de 2n d’ESO ha visitat recentment l’estació depuradora de la Pobla de Farnals (tot i que es troba al terme municipal de Massamagrell), per conèixer de primera mà el reciclatge de les aigües residuals procedent dels nuclis urbans de l’Horta Nord. Ha estat una experiència organitzada des de l’àrea de Projectes d’aquest nivell.
Una depuradora urbana es defineix com una instal·lació on es realitzat el tractament de les aigües residuals urbanes prèviament al seu vessament. La de la Pobla de Farnals (o la Creu) té un volum d’entrada de líquid de 219.750 h.e., és la 9a en importància de la Comunitat Valenciana i la 128 de l’estat espanyol.
La depuració d’aigües residuals és un factor essencial per a la sostenibilitat ambiental, especialment a la costa mediterrània. Les Estacions Depuradores d’Aigües Residuals (EDAR) juguen un paper fonamental en la preservació dels ecosistemes marins i la salut pública, garantint que les aigües tractades tornen al medi ambient sense contaminants nocius.
La pressió del turisme estacional i el creixement poblacional a la costa han incrementat el volum d’aigües residuals. Si aquestes no es gestionen adequadament, poden provocar la contaminació de les platges i la degradació dels ecosistemes aquàtics. Les EDAR, a més de depurar, poden transformar les aigües tractades en un recurs útil per a l’agricultura.
El canvi climàtic també imposa nous reptes a la gestió de l’aigua. Les sequeres i les variacions en les precipitacions fan que la reutilització d’aigua siga imprescindible. La sensibilitat mediambiental ha crescut entre la població, i l’educació en aquest àmbit és clau per fomentar una cultura de conservació i sostenibilitat. Iniciatives educatives que promouen el coneixement sobre la importància de les EDAR i la reutilització d’aigua poden contribuir a un canvi de mentalitat col·lectiva.
02/12/2024
Lliurament del guardó del Ministeri pel programa de benestar emocional .
El passat 23 d’octubre, Adelina Llorens, vicedirectora del nostre centre, i Núria Aznar com a coordinadora del programa, van assistir en representació de l’IES a l’acte de lliurament dels premis atorgats pel Ministeri d’Educació i Formació Professional en l’àmbit del Benestar Emocional en l’Àmbit Educatiu.
L’acte tingué lloc a Toledo i el guardó consistí en una “Menció especial” dins la II convocatòria del Premi Nacional de benestar Emcional en l’àmbit educatiu, on es presenten centres de tot l’àmbit territorial de l’estat espanyol.
Aquest acte va tindre lloc dins del IX Congrés Estatal de Convivència Escolar de Castilla La Mancha els dies 23 i 24 d’octubre amb el títol “Un cambio de mirada” i en un espai excepcional, com és el Campus Universitario de la Fábrica de Armas.
Durant la primera jornada es lliuraren els II Premis de Benestar Emocional a l’Àmbit Educatiu. Una trentena de centres reberen aquest guardó en reconeixement als seus programes adreçats a la promoció i cura del benestar emocional. En total 15 centres de primària i 15 centres de secundaria premiats, entre més de 200 participants de tot el territori, i l’únic centre que repeteix premi, per segona vegada.
Vam rebre el premi de la mà de la directora general d’Avaluació i Cooperació Territorial del Ministeri, Mónica Domínguez.
En rebre el guardó, vam projectar el vídeo resum i exposàrem el póster de Massabé de tu a tu amb el qual vam intercanviar experiències semblants i molt bones impressions en les parades d’exposicions amb la Cap de Servei de Inclusió Educativa, Esmeralda Llorca Valmaña, una representació del Cefire d’Inclusió i la resta de centres premiats.
02/12/2024
Un nou curs per l’hort escolar del centre.
Des de fa setmanes, el treball a l’hort escolar en l’àmbit de 1r i 3r d’ESO ja ofereix una sèrie de beneficis significatius per als estudiants, especialment en una comarca com l’Horta Nord, coneguda per la seva rica tradició hortofrutícola i en un centre com el nostre, a ben pocs metres de la coneguda Séquia de Montcada, veritable artèria agrària de Manises a Puçol. Les sessions de treball tenen lloc dimecres i divendres. Cal destacar que l’hort escolar promou l’ensenyament experiencial, on l’alumnat aprén a cultivar verdures i hortalisses de manera pràctica. Aquesta experiència no només fomenta el coneixement sobre les plantes i el seu cicle de vida, sinó que també els ensenya la importància de l’agricultura sostenible.
A més, treballar a l’hort desenvolupa habilitats com la responsabilitat, el treball en equip i la paciència. L’alumnat aprén a tindre cura de les collites, a respectar els temps de creixement dels conreus i a valorar els fruits de llur esforç. Això fomenta una connexió més profunda amb la natura, amb l’activitat agrícola i desperta una consciència ambiental més sòlida.
El consum de verdures i hortalisses conreades per ells mateixos també promou hàbits alimentaris saludables, ja que els alumnes descobreixen el sabor i els beneficis nutricionals d’aquests aliments frescos. Així mateix, l’hort escolar pot ser un espai de relaxació i benestar emocional, contribuint al desenvolupament integral dels adolescents en un entorn que afavoreix la col·laboració i el respecte pel medi ambient. En definitiva, el treball a l’hort escolar és una eina educativa valuosa que enriqueix l’experiència formativa de l’alumnat.
8/11/2024
La comunitat educativa de l’IES Massamagrell en solidaritat amb l’alumnat i el professorat afectat per la DANA a la Plana Utiel-Requena.
Des d’ací tota la nostra escalfor humana i ànims en el retorn a la tasca acadèmica del proper dilluns 11 de novembre.
5/11/2024
Un minut de silenci en record a les víctimes de la DANA
Avui tota la comunitat escolar del nostre centre, tant alumnat com professorat i personal d’administració i serveis, ha guardat un respectuós minut de silenci en record i homenatge a les víctimes de la DANA que aquests passats dies ha assolat part de les terres valencianes.
Des de l’IES de Massamagrell volem expressar el nostre més sincer condol i la solidaritat amb totes les víctimes de la DANA que ha afligit el nostre territori. En aquests moments, de dolor i pèrdua, ens unim per honorar la memòria dels qui han perdut la vida i per donar suport a les famílies que estan travessant aquesta difícil situació.
A nivell d’institució i a nivell personal ens volem sumem al dolor de les persones i dels pobles per tantes pèrdues humanes i volem acompanyar-los en aquests moments tan durs.
2/11/2024
18 d’octubre de 2024
Batxillerat visita Expoinnova, la fira de la ciència a la Universitat
Part de l’alumnat de Batxillerat del centre ha visitat avui EXPOINNOVA, una de les grans cites de la divulgació de la ciència i la innovació que es desenvolupa en el Parc Científic de la Universitat de Valencia per despertar l’interés i les vocacions per les carreres cientificotècniques.
L’alumnat ha visitat el parc científic universitari per conèixer de primera mà els últims avenços en ciència i tecnologia i la seua aplicació, amb conferències i exposicions. Després ha recorregut el museu i les instal·lacions de la universitat al campus de Burjassot, tant classes com laboratoris. Cal destacar en la visita que han pogut contemplar-se exemplars històrics dels fons antics de les col·leccions universitàries.
Apropar la ciència a l’alumnat és una de les tasques més agraïdes que es poden realitzar per despertar o reconèixer vocacions personals i professionals en aquest camp. La ciència i la innovació no han de resultar necessàriament avorrides. Aquesta edició d’Expoinnova ha reunit grans perfils de l’àrea de la investigació i l’empresa per tractar temàtiques tan diverses com la física, la microelectrònica, la biotecnologia o la ciència dels materials.
Un moment de la conferència
En aquest enllaç podeu accedir al contingut complet de les dues ponències a les quals ha assistit el nostre alumnat: “A la caça d’ésser diminuts i misteriosos”, a càrrec d’Ana María Pérez Adrián, i la següent, impartida per l’astrònom Iván Martí Vidal, sobre “Fotografia de forats negres amb un telescopi interplanetari”.
16 d’octubre de 2024
El centre participa en la jornada sobre bones pràctiques educatives
Una delegació del nostre IES, formada per les professores Ana Sánchez, Núria Aznar, Mónica Ibáñez i Rosario Lorenzo, han participat en la jornada “Compartim bones pràctiques, construïm benestar emocional” per divulgar la tasca en aquest àmbit que es realitza a l’IES.
La jornada va comptar amb l’experiència del nostre centre, guardonat pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports als II Premis de Benestar Emocional a l’àmbit educatiu per haver desenvolupat projectes d’actuacions de promoció i cura.
L’acte fou organitzat per la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació i ha servit per donar a conèixer bones pràctiques vinculades amb el benestar emocional de la comunitat educativa. L’acte també serví per inaugurar el curs escolar 2024-2025 del Programa de Cooperació Territorial de Benestar Emocional a l’àmbit educatiu. En aquest programa de Benestar Emocional hi han participat durant el curs 23/24 sis centres pilot de la Comunitat Valenciana: IES Clara Campoamor i CEIP Bonavista d’Alaquàs, CEIP Sanchis Guarner i IES Xebic d’Ondara i CEIP Joan Carles I i IES Almenara d’Almenara.
L’IES de Massamagrell, com a impulsor del Projecte de Benestar Emocional en l’Àmbit Educatiu, presentà un pòster del projecte Massabé de tu a tu, com a centre promotor del Benestar emocional i reconegut amb un premi a nivell estatal. En aquesta jornada es va reflexionar i treballar en comú sobre l’aprenentatge socioemocional en l’àmbit educatiu, sent conscients de la necessitat de treballar des dels centres educatius per afavorir el clima de benestar emocional.
D’esquerra a dreta: Ana Sánchez (Coordinadora de Secundària), Núria Aznar (Coordinadora de Formació), Mónica Ibáñez (Dep. d’EPV) i Rosario Lorenzo (Dep. de Matemàtiques).
15 d’octubre de 2024
El ministeri premia el centre per la millora de la qualitat en l’educació
El nostre centre ha estat guardonat amb una Menció Especial pel Ministeri d’Educació en la II Convocatòria dels Premis de Benestar Emocional a l’Àmbit Educatiu. Els guardons reconeixen l’esforç realitzat pels centre educatius i la seua contribució a la millora de la qualitat de l’educació. LEl centre ja fou premiat l’any passat pel mateix motiu.
Els objectius dels premis són reconèixer la incorporació en les estructures del centre de la promoció del benestar emocional de l’alumnat, així com la implementació dels projectes de participació del mateix que afavoresquen les competències socioemocionals, la cultura del bon tracte, la resolució pacífica de conflictes, la prevenció de l’assetjament i el cibersassetjament, la convivència positiva i el creixement personal en un ambient segur i saludable.
De la mateixa manera, reconeix el desenvolupament de projectes de coordinació comunitaris per la promoció del benestar emocional (com algunes de les activitats dutes a termes durant el curs passat, amb professionals socials i sanitaris externs).
Per part de la Direcció del centre, Isabel Tamarit valora molt positivament aquest reconeixement i felicita tots els professionals implicats, docents i no docents, així com es congratula que l’alumnat de l’IES de Massamagrell avance en la millora de les competències socials i emocionals, alhora que es produesca el reconeixement per part del Ministeri d’Educació de la progressió en la qualitat educativa integral del centre, que és l’objectiu final de tots els projectes duts a terme en el centre.
L’IES de Massamagrell, entre l’horta i la mar.
27 de septiembre de 2024
L’IES de Massamagrell arrenca el curs 24/25 amb 1184 alumnes i 131 docents.
El nombre d’alumnes ha augmentat un 3% i el del professorat ha descendit un 2% en comparació al curs passat. El sector d’administració i serveis arriba a 15 persones.
El nou curs ha arrencat amb un lleuger augment del nombre de l’alumnat, que ha passat dels 1150 del curs passat als 1188 de l’actual. En paraules d’Isabel Tamarit, directora del centre, entre els objectius del període 24/25 es poden destacar la sensibilització de la inclusió educativa al centre, amb accions que involucren tota la comunitat educativa i, d’altra banda, fomentar la participació activa de l’alumnat i de les famílies al centre. També es procurarà donar veu i escoltar més encara les propostes de totes les persones que formen part de la comunitat educativa, des del respecte, la igualtat i el full de ruta que suposa el projecte de centre.
En el mateix context, Isabel Tamarit, anima tot l’alumnat perquè aprofite l’oportunitat que brinda l’educació pública en un centre, a més, que realitzat un gran esforç en la millora de les instal·lacions tecnològiques amb pantalles ADI per a cada aula, a més de contribuir a la sostenibilitat amb la instal·lació de plaques solars més eficients, que poden convertir el centre en autosuficient energèticament.
CONVALIDACIONS 24-25
CONVALIDACIONS ESO.
Des d’ací poden descarregar-se la sol·licitud corresponent i imprimir-la (però, per si de cas, tingueu alguna còpia impresa):
https://ceice.gva.es/va/web/ordenacion-academica/secundaria/normativa/procedimientos
TERMINI: del 24 de setembre al 8 d’octubre.
CONVALIDACIONS BATXILLERAT.
Annexos XII, XIII i XIV, que es poden descarregar des de:
https://ceice.gva.es/va/web/ordenacion-academica/procediments
TERMINI: del 24 de setembre al 8 d’octubre.
CONVALIDACIONS CICLES.
https://ceice.gva.es/va/web/formacion-profesional/convalidaciones
TERMINI: del 23 de setembre a l’11 d’octubre.
Has acabat 4t? Que pots estudiar en l’IES Massamagrell el proper curs?
NOVETATS
- GRAU MITJÀ ADMINISTRATIU SEMIPRESENCIALEl calendari d’ incorporació de l’ alumnat del regim semipresencial, serà el següent
- INCORPORACIÓ ALUMNAT INICI DE CURS 2024-2025La incorporació de l’alumnat per al curs 2024-2025 els pots consultar polsant dalt
- Llibres de text CURS 2024-2025Els llibres de text per al curs 2024-2025 els pots consultar en el següent document:
- Llistats definitius d’Admesos i No Admesos al GM i GSLlistats provisionals d’ADMESOS de GM i GS Grau Mitjà Grau Mitjà Semipresencial Grau Superior Llistats … Saber mes
- Llistats definitius de l’ESOLlistats provisionals ADMESOS en l’ESO Llistats provisionals NO ADMESOS en l’ESO
- Llistats definitius de la FP BàsicaLlistats DEFINITIUS ADMESOS FP BÀSICA Llistats DEFINITIUS NO ADMESOS EN 1a OPCIÓ FP BÀSICA
CONTACTE
Adreça: Av. Blasco Ibañez nº6
MASSAMAGRELL
CP: 46130
Telèfon: 961206260
Correu electrònic: 46022233@edu.gva.es
HORARI
• Dilluns, dimarts, dimecres i dijous: 08:00 a 15:15 hores.
• Divendres: 08:00 a 14:00 hores.
• Cicle formatiu semipresencial de Gestió Administrativa dilluns i dimecres: 15:00 a 20:00 hores.
• Secretaria de dilluns a divendres: 9:00 a 14:00
LOCALITZACIÓ