Quan l’emergència, per sort, és un simulacre

El passat dia 17 el nostre centre realitzà un simulacre d’emergència per tal d’ensenyar l’alumnat com ha d’actuar en cas de produir-se algun esdeveniment que pose en perill la salut o la integritat de les persones del centre. Els resultats foren positius en l’execució i posada en pràctica.

Encara que pocs, mai no existeix el risc zero i per això cal posar en relleu la importància de la preparació i la resposta eficaç davant situacions crítiques. Per aquest motiu la realització de simulacres d’emergència s’ha convertit en una pràctica fonamental a l’hora de garantir la seguretat i la salut del personal del centre: alumnat, professorat i personal d’administració i serveis.

Aquestes pràctiques ofereixen una oportunitat valuosa per entrenar tota la comunitat educativa del centre en com respondre adequadament davant situacions de risc, com incendis, terratrèmols, actes de violència o altres amenaces. A partir d’aquests exercicis pràctics, s’identifiquen les àrees de millora, es posen a prova els protocols d’emergència i es permet a les persones participants adquirir les habilitats necessàries per actuar de manera eficient i coordinada en moments crítics. Així es tendeix a reduir la confusió i el pànic mitjançant la familiarització amb els procediments de seguretat i evacuació. Cada simulacre és una prova per la millora contínua en aquest aspecte fonamental.

Des del centre s’agraeix la col·laboració del professorat i del personal d’administració i serveis participants, que van contribuir a que el simulacre resultara un èxit en els seus propòsits, així com a l’alumnat pel seu comportament exemplar.

Equip directiu, professorat coordinador i alumnat concentrat en els punts de reunió, una vegada evacuat l’edifici.