Un tresor al pati de casa: a la descoberta de la marjal de Rafalell i Vistabella

El 22 de març l’alumnat de 1r d’ESO realitzà una activitat de descoberta de la marjal del Rafalell i Vistabella, precedida per una marxa a peu des del centre fins aquest espai tan proper i de vegades tan desconegut de la nostra localitat.

Més d’un centenar d’alumnes van participar en la marxa a peu i les posteriors activitats de Biologia i Educació Física a la marjal de Rafalell i Vistabella i a la platja de la Creu. L’itinerari consistí en el desplaçament d’anada a peu des del centre fins aquesta zona humida i la platja, i estigué guiat pel professorat amb la col·laboració de l’alumnat dels cursos superiors del Cicle Formatiu de Guia en el Medi Natural i de Temps Lliure. En total, la distància recorreguda fou de 5’5 km fins arribar a aquest espai natural, al qual s’afegiren 1’5 km fins la platja de la Creu. El trajecte es realitzà utilitzant els camins rural que uneixes al nucli urbà amb la costa.

Foto: Alexandre Navarro
Foto: Nuria Aznar

L’espai natural es troba protegit i compta amb una extensió de 102’9 hectàrees d’extensió; que ocupa l’extrem est del terme municipal de Massamagrell i part de les partides de Rafalell i de Vistabella, que pertanyen el terme de València. Aquesta marjal és una zona en par terrestre i en part aquàtica, inclosa dins el Catàleg de Zones Humides de la Comunitat Valenciana des de l’any 2002. En la marjal es van realitzar activitats de reconeixement i identificació de flora i fauna, mentre que a la platja es van dur a terme activitats esportives pròpies d’aquest espai.