ERASMUS+ 2022-23 KERAVAN LUKIO

Del 7 al 13 de maig passat vam fer la tercera mobilitat de l’Erasmus+ 2022-23 al centre de secundària Keravan Lukio a la ciutat finlandesa de Kerava. Els deu alumnes seleccionats pertanyian als grups de primer de batxillerat del nostre centre.

Va ser una experiència molt enriquidora en tots els aspectes, tant acadèmicament perquè vam tindre la possibilitat de vore un altre sistema educatiu, com a nivell cultural i personal, donat que els alumnes van poder compartir moltes experiències. La mobilitat va funcionar com un intercanvi perquè l’alumnat es va allotjar amb famílies finlandeses i el proper octubre els rebrem durant una setmana a Vila-real.

El programa a Kerava es va vertebrar sobre la temàtica de diferències culturals, històriques. L’estada estava estructurat envers les diferències culturals, històriques, polítiques i estils de vida de cada país. Per això, l’alumnat va dur a terme treballs en grup per tal de fer una recerca i una posterior presentació dels resultats. La metodologia utilitzada era eminentment pràctica i fomentava el treball autònom i cooperatiu. Igualment vam celebrar el dia d’Europa en una webquest que va resultar molt entretinguda i interessant.

El centre escolar era prou diferent al que estem acostumats al nostre país. Les sessions són de 1 h i 15 min, els alumnes disposen d’un portàtil d’ús personal i la flexibilitat horària i de mobilitat pel centre és molt major, el qual va sorprendre els nostres estudiants. Tanmateix, dins del centre gaudixen d’instal·lacions esportives com gimnàs, pista de bàsquet, billar, tenis de taula, etc. que també podien aprofitar fora del horari lectiu. De fet, el grup es reunia al centre moltes vesprades per allargar la jornada i compartir experiències.

A banda de la càrrega lectiva al centre, també vam gaudir de visites a Helsinki per tal de visitar el museu d’Història nacional i una visita guiada per la ciutat. Dijous vam anar al llac Tuusula, on vam fer diferents activitats típiques finlandeses com banyar-se al llac d’aigua gelada, utilitzar una sauna finlandesa i posteriorment vam fer jocs típics i activitats esportives, a banda d’una barbacoa amb altres Erasmus d’Itàlia.

En resum, una gran experiència a tots els nivells perquè l’alumnat seleccionat ha tingut l’oportunitat de conéixer una cultura molt diferent a la nostra, de posar en pràctica els seus coneixements lingüístics i, per a alguns, fins i tot ha segut la primera experiència a l’estranger. Amb tot, hem creat uns vincles no només acadèmics, sinó també amistosos que esperem que donen lloc a futures mobilitats i intercanvis amb aquest centre.