PIGMALIÓ

“El programa Pigmalió segueix creixent en el Berenguer gràcies a l’esforç d’alumnat i professorat que hi col.labora. La impliació, responsabilitat, empatia dels mentors i les mentores és fonamental i fan de Pigmalió un espai de convivència, i confiança. “

L'objectiu general que ens proposem amb el programa Pigmalió a l'IES Berenguer Dalmau és millorar la convivència al centre, acompanyar i tendir ponts per a aquells i aquelles que s'uneixen a la comunitat educativa del centre.

Per això, els principals protagonistes són aquells estudiants del primer curs de l'ESO i procurarem mentors, professors participants, que el seu procés d'adaptació en tots els sentits (personal, social i acadèmic) sigui el més fructífer possible.

El nostre propòsit és que tots junts ens comprometem amb la convivència, especialment amb la cura dels altres creant llaços d'afecte, basant les nostres relacions amb els altres en la tolerància, el respecte, la igualtat i la solidaritat. Aquest programa té una llarga trajectòria al Berenguer Dalmau.

És una experiència entre iguals. L'alumnat seleccionat pels tutors/es, professors i professores i el Departament d'Orientació, comptarà amb l'acompanyament i el suport d'un mentor o mentora més gran en el procés d'adaptació al centre, instal·lacions, grup, companys/es, amb el que podrà dialogar, compartir inquietuds i demanar ajuda a les qüestions que consideren necessàries. Les trobades entre l'alumnat tenen com a objectiu treballar els temes següents:

• El valor de l' aprenentatge.
    • L' adquisició d' hàbits d' estudi.
    • La interacció amb els altres.
    • La resolució de conflictes.
    • La motivació i l' atenció.
    • El compliment de normes.
    • L' adquisició d' habilitats socials.
    • L' augment de l' autoestima.

Aquest curs plantegem la possibilitat que els mentors no pertanyen a cursos determinats, sinó que puguen ser seleccionats en funció del coneixement que tenim de l'alumnat. També ha de ser fonamental la voluntarietat a l' hora de participar en el projecte. Considerem que, per a ells i elles, la participació al projecte suposa una experiència única d'aprenentatge i de creixement personal.