VITAE Project

Context/antecedents del projecte

El projecte ha sigut realitzat per 4 escoles de Formació Professional que perseguien el desenvolupament en els seus alumnes de les habilitats transferibles per a millorar així la seua ocupabilitat.

El nostre grup estudiants objectiu eren estudiants dels nivells més baixos d’FP, que estaven baix risc d’exclusió (abandonar els seus estudis,…) i que  estaven poc motivats i amb escasses habilitats transferibles.

atés que en aquests nivells d’estudi les empreses prefereixen a alumnes que tinguen bones habilitats transferibles més que a alumnes amb molts coneixements.

Els objectius del projecte consistien primer a conscienciar als alumnes de la importància de l’adquisició de les habilitats transversals a través d’entrevistes amb els instructors i aprenents de les empreses. Posteriorment, els alumnes havien d’aprendre habilitats transferibles a través de la creació d’activitats per a ensenyar les habilitats transferibles. Finalment, els estudiants han creat una guia per a la cerca d’ocupació destinada als alumnes de nivells més baixos d’FP, encara que extensible a una altra mena de demandants.

 

Activitats (dutes a terme pels alumnes amb l’ajuda de professors)

  • Creació d’una catàleg d’habilitats transferibles i anàlisis d’una enquesta d’habilitats transferibles realitzada a instructors i a aprenents
  • Creació d’una metodologia per al desenvolupament d’activitats d’aula i online de millora d’habilitats transferibles
  • Creació d’activitats d’aula i activitats online per a la millora d’habilitats transferibles
  • Creació d’una guia de cerca d’ocupació per als estudiants menys qualificats

 

Número i tipus/perfil dels participants

  • 35 per Espanya: La classe de 2n curs d’FP Bàsica treballava les habilitats transversals a l’aula, a més d’un grup d’alumnes d’FP
  • 10 per Bèlgica: Grup d’alumnes de situació social i econòmica precària, tots provinents d’un entorn d’immigrants
  • 12 per Txèquia: Alumnes d’FP
  • 14 per Alemanya: Grup mixt d’alumnes amb fracàs escolar i uns altres amb un perfil general d’FP, un 50% d’immigrants.

 

Resultats

  • Unes enquestes destinades a professionals per a conéixer les febleses i fortaleses dels aprenents quan s’incorporen al món laboral i destinada a aprenents per a autoanalizar les seues fortaleses i febleses
  • Un estudi comparatiu dels resultats de les enquestes
  • Un procés ben definit per a la creació d’activitats d’aula i per a la realització d’activitats online per a la millora de les habilitats transversals  orientada als alumnes d’FP
  • Un conjunt d’activitats per a realitzar a l’aula amb alumnes per a millorar les habilitats transferibles.
  • Un conjunt d’activitats per a realitzar online amb alumnes per a millorar les habilitats transferibles.
  • Una guia de cerca d’ocupació

 

Impacte

  • Un grup de professors i una metodologia per a formar a altres formadors en l’adquisició d’habilitats transferibles
  • Aquest grup de professors està format en la gestió i participació en projectes europeus. Això ha portat a augmentar la seua participació en projectes europeus.
  • Els estudiants han millorat el seu coneixement del món laboral
  • Augment de l’autoestima dels estudiants i la seua motivació per a continuar formant-se.
  • Els alumnes han pres consciència de les habilitats transferibles que més demanden les empreses i l’importants que aquestes són per a les empreses.
  • Millora de les habilitats transferibles de l’alumnat participant i consciència que és important treballar-les.
  • Augment de les possibilitats que aquests estudiants de baixa qualificació ingressen amb èxit al mercat de treball.
  • El projecte ha reduït l’absentisme i abandó escolar dels alumnes d’FP bàsica
  • Millora de la reputació de les escoles participants a les seues regions i millora de la percepció del treball dels docents i la seua implicació en la comunitat educativa.
  • Aprenentatge transcultural i multilingüe dels participants.
  • Els alumnes han millorat molt la seua habilitat comunicativa en anglés. Alumnes amb baixa formació en anglés han aprés a fer-se entendre i han tornat de les trobades d’activitats conscienciats de la importància de l’anglés i de la necessitat d’aprendre’l.
  • Incentivar als alumnes a realitzar mobilitats a l’estranger de manera independent
  • Intercanvi d’idees i experiències entre diferents escoles
  • Promoure la utilització d’eines i metodologies TIC.
  • Augment de la identificació amb la ciutadania europea i el sentiment d’unitat entre tots els participants del projecte
  • Presa de consciència dels beneficis individuals de pertànyer a la Unió Europea

 

Beneficis a més llarg termini

  • El projecte ha produït una dinàmica en els nostres centres d’implicació en projectes europeus
  • Creació d’activitats que es treballaran en les tutories d’FP de tots els nivells però especialment en els d’FP bàsica
  • Increment del coneixement i interés en projectes europeus entre els estudiants i els seus pares
  • Creació d’una xarxa de contactes tant entre els estudiants com entre els professors.

 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies