Història

El Conservatori Professional de Música de Torrent es va fundar el 30 d’Octubre de 1972 amb el nom d’Instituto Musical de Torrent, llavor de l’actual conservatori que va nàixer gràcies a la iniciativa de persones com Vicent Galbis, Amparo Fandos i Vicent Miquel. Aquest va sorgir com una resposta a la demanda formativa musical que la societat torrentina demanava en aquella època. L’evolució del nostre centre reflexa l’evolució general dels ensenyaments de música al nostre país:

– En 1978 l’Institut Musical de Torrent passava a ser un centre reconegut adscrit al Conservatori Superior de Música de València, autoriztzant així l’ampliació en la oferta d’especialitats.

– En 1986 el Govern Autonòmic Valencià crea la xarxa de Conservatoris de la Conselleria d’Educació, incloent en ella al ja anomenat Conservatori Elemental de Música de Torrent.

– Al començament dels anys noranta, amb la promulgació de la LOGSE i el seu desenvolupament posterior, ens convertim en el Conservatori Professional de Música de Torrent.

La ciutat de Torrent, que acull el nostre centre, és la capital de la comarca de l’horta Sud, sent la segona ciutat més poblada de la província de València i la setena de la Comunitat Valenciana, amb més de 80.000 habitants, i que compta amb un context musical molt important, refrendat per les seues dues societats musicals, la Unió Musical de Torrent i la banda del Cercle Catòlic de Torrent.

Una data molt important en la història del CPMT es la del 19 de febrer de 2003.  Aquest dia marca un abans i un després al nostre conservatori donat que es va inaugurar la nova seu del centre, al carrer Mestre Joan Roig Soler, 4.

Una vegada instal·lats a la seua nova seu, el Conservatori encetà el període més fructífer de la seua historia recent, amb la creació del projecte Tots músics, tots diferents en 2004, projecte per a integrar dins els ensenyaments musicals reglats a alumnes amb necessitats educatives especials. Aquest projecte, pioner a tot l’estat, va ser assolit per la comunitat educativa com un vertader repte i ha suposat un abans i un després en l’esdevindre del conservatori, i l’ha fet mereixedor de tota una sèrie de premis i guardons a nivell local, autonòmic i nacional.

El centre en l’actualitat dona servei a 580 alumnes, amb 72 professors i continua treballant per l’excel·lència educativa en els seus alumnes i l’aposta per la integració dels que més ho necessiten. A més, compta amb una activa associació d’antics alumnes que aglutina als alumnes que han finalitzat els seus estudis al centre. El conservatori compta amb exalumnes en les principals orquestres i conservatoris de tot el pais.