Erasmus+

Erasmus+ és el programa de la Unió Europea per a donar suport a l’educació, la formació, la joventut i l’esport a Europa. El seu pressupost, de 14.700 milions d’euros, brindarà a més de 4 milions d’europeus l’oportunitat d’estudiar, formar-se i adquirir experiència a l’estranger. Contribueix a l’Estratègia Europa 2020 per al creixement, l’ocupació, la justícia social i la inclusió, i als objectius del marc estratègic per a la cooperació europea en l’àmbit de l’educació i la formació. El nostre centre és un dels pocs conservatoris de música de la Comunitat Valenciana reconegut com a centre acreditat Erasmus per al període 2021-27, la qual cosa suposa tot un repte al mateix temps que una porta oberta a la millora i ampliació dels nostres projectes d’internacionalització. Els projectes Erasmus+ depenen de l’Agència Nacional Espanyola – SEPIE i de la Comissió Europea

El nostre projecte: Ensemble-ing Music!

El nostre projecte Ensemble-ing Music!, iniciat en 2019 i acreditat per al període 2021-2027 per l’Agència Nacional Espanyola, té com a objectius fonamentals:

• La Millora de la qualitat de l’ensenyament i la Interdisciplinarietat, sobretot entre les assignatures de conjunt i les instrumentals.
  • La internacionalització del centre.
  • El multilingüisme
  • L’equitat i la inclusió

El projecte ha realitzat les següents mobilitats:

Mobilitat 2021: Job Shadowing Noisy-le-Sec (França)

La primera mobilitat va ser amb el Conservatoire Nadia et Lily Boulanger de Noisy-le-Sec, una localitat als afores de París, i va ser un Job Shadowing, és a dir una estada d’observació per a professors, en la qual van participar els professors del CPMT Enrique Llorens, César Cabedo i Raquel López, acompanyats de Joseph Mardon. Encara que estava prevista per a 2021, per causa de la pandèmia es va haver de retardar al començament de 2022. La visita va permetre conéixer no sols el centre d’acollida, sinó cinc conservatoris de l’àrea metropolitana de París, on els professors van poder conéixer i confrontar els diferents projectes educatius i establir contactes per a futures mobilitats.

Mobilitat 2022: Noisy-le-Sec (França)

La mobilitat de 2022 serà la primera mobilitat amb alumnes, i tindrà lloc al febrer 2023 (per causa de la pandèmia s’han anat retardant les dates). Han sigut seleccionats 5 alumnes i 4 professors:

Alumnes:

• Lucía Rubio (piano)
  • Ana Remohí (contrabaix)
  • Irene Juan (viola)
  • Darío Pérez (Percussió)
  • Paula Sanchiz (Flauta Travessera)

Professors:

• Enrique Llorens