Xarrada sobre igualtat al CIPFP Batoi. Agustí Zaragozá

Dimecres 24 de gener, el nostre centre va tindre el privilegi de rebre al professor, escriptor, filòsof i Agent d’Igualtat Agustí Zaragozá. Aquesta sessió, en forma de taller, va estar especialment dissenyada per a l’alumnat dels cicles formatius d’Informàtica del torn de matí, considerant la peculiaritat que aquests cicles presenten una marcada masculinització. La decisió de dur a terme aquesta intervenció va ser fruit de la reflexió dels tutors, els quals van considerar que abordar la qüestió de la igualtat de gènere en aquests grups era una necessitat urgent en un context educatiu on la representació masculina d’aquests cicles és considerablement alta.

El taller dirigit per l’Agent d’Igualtat va abordar diversos aspectes vinculats a la igualtat de gènere, com ara l’homofòbia, els estereotips, la mutilació emocional que pateixen alguns homes, la cultura homoafectiva…

La metodologia emprada es va caracteritzar per ser participativa i interactiva, propiciant un espai on les i els estudiants van poder expressar les seues opinions així com plantejar i resoldre els seus
dubtes. L’Agent d’Igualtat va oferir informació actualitzada i dades rellevants sobre la bretxa de gènere en la nostra societat, brindant una perspectiva realista i fonamentada.

La intervenció no sols es va limitar a la sensibilització sobre la problemàtica, sinó que també va proporcionar eines i estratègies concretes per a fomentar l’equitat de gènere en l’àmbit educatiu i, en la societat en general.

En conclusió, la presència d’Agustí Zaragozà en el CIP FP BATOI va representar un pas significatiu cap a la conscienciació i la promoció de la igualtat de gènere on no sols es van abordar les
desigualtats, sinó que també va proporcionar una anàlisi del paper de la nova masculinitat. La iniciativa va ser acollida positivament per l’alumnat i professorat assistent, i s’espera que servisca
per a crear un entorn educatiu més inclusiu i equitatiu.