Visita a l’empresa Verne Technology Group

En un esforç per enriquir l’experiència educativa dels estudiants, els alumnes de 1r i de 2n d’ASIX van tindre l’oportunitat de visitar el Centre d’Operacions de Seguretat (SOC), de l’empresa Verne Technology Group el passat 21 de novembre. L’excursió va ser organitzada amb l’objectiu de proporcionar als joves una visió pràctica i realista de com es gestionen i mitiguen les amenaces cibernètiques en l’actualitat.

La visita va començar amb una càlida benvinguda per part de l’equip de comunicació de l’empresa on ens van fer una visita a les seues instal·lacions professionals altament capacitats que operen en el SOC. Els estudiants van ser introduïts a la importància crítica de la seguretat cibernètica en un món cada vegada més digitalitzat. Se’ls va explicar com el SOC juga un paper fonamental en la identificació, anàlisi i resposta a possibles amenaces en temps real.

Durant la visita, els alumnes van tindre l’oportunitat de conéixer les eines avançades de seguretat utilitzades pels experts en ciberseguretat. Des de sistemes de detecció d’intrusions fins a anàlisi forense digital, els estudiants van explorar les tecnologies de talla que ajuden a salvaguardar la informació confidencial i a protegir els sistemes contra incidents cibernètics.

A més de la part tècnica, els estudiants també van participar en sessions interactives on van poder fer preguntes directes als professionals del SOC. Aquestes interaccions van permetre als alumnes entendre millor els reptes i les responsabilitats diàries de qui treballa en l’àmbit de la ciberseguretat i l’administració de sistemes en xarxa.

Volem expressar el nostre sincer agraïment a Verne Technology Group per la seva dedicació i professionalitat que han ficat en aquesta visita.