El CIPFPBATOI commemora el Dia internacional contra la LGTBIfòbia

Aquesta setmana s’han dut a terme en el CIPFPBATOI activitats per a commemorar el Dia Internacional contra la LGTBI Fòbia. El dimarts 16 de maig, a les hores destinades a la tutoria, ens van oferir una xarrada des del col·lectiu “Ponts d’Igualtat” de la ciutat d’Alcoi, amb el títol: “Coneixent-nos i creixent juntes i junts” amb persones representants de l’associació de “Ponts d’Igualtat” junt amb alumnat nostre que està en aquesta associació fent l’FCT del cicle d’Integració social. En la xarrada van explicar quina és la situació del col·lectiu hui en dia, tant en el nostre país com fora de les nostres fronteres, així com altres aspectes interessants com la terminologia emprada pel col·lectiu i el seu significat, els delictes d’odi que patixen, entre altres. Des d’ací aprofitem per a donar les gràcies a l’associació per la seua presència en el nostre centre.

A la xarrada han acudit els grups de 1r de SMX A, B i C, ASIX, Serveis de Restauració, APSD M, Cuina, Integració Social i Perruqueria i Cosmètica Capil·lar pel que fa als grups del matí. Pel que fa als grups de la vesprada han acudit els grups de 1r de Laboratori Clínic i Biomèdic, APSD V, Educació Infantil, CAE V i Direcció de Cuina.

El conjunt d’activitats desenvolupades ha conclòs el dia 17M on a l’hora dels esplais, hi ha hagut una concentració de l’alumnat a la passarel·la que uneix els dos edificis per la lectura del Manifest elaborat per l’alumnat de primer d’Integració Social on s’ha insistit en la visibilitat del col·lectiu i el respecte de totes les persones. A més, al torn del matí, hem gaudit d’un ball de hip hop realitzat per alumnes d’APSD i TASOC per a reivindicar que el ball no té gènere. En aquest sentit hem tingut també una intervenció del professor d’Informàtica Ángel Martínez que des de ben jovenet ha ballat i ens ha contat la seua experiència personal respecte als prejudicis.