5é alça el teló!!!

Aquest curs, l’alumnat de 5é ha participat en el projecte Innov@teatre, una experiència molt enriquidora que ens ha permés aprendre i gaudir a través del teatre. Amb l’obra Els contes del bosc, de Tània Muñoz ens hem transportat a un món ple de fantasia, valors i aventures.

La pràctica teatral aporta nombrosos beneficis: millora l’expressió oral, la comunicació, la creativitat, la memòria i la confiança en un mateix. A més, ajuda a desenvolupar l’expressió corporal, la gestualitat i la capacitat de treballar en equip.

Aquest projecte ha sigut també una excel·lent oportunitat per fomentar l’ús del valencià en situacions reals i significatives. Mitjançant els assajos i les representacions, l’alumnat ha practicat la llengua de manera natural, millorant la seua competència comunicativa, la pronunciació i la fluïdesa oral.

En definitiva, Innov@teatre ha contribuït al desenvolupament personal, lingüístic i social de l’alumnat, convertint l’aprenentatge en una experiència motivadora i divertida.

Ritmes de Mar i Circ

Un viatge de circ i mar per fomentar la creativitat artística

Amb aquest projecte, el circ es transforma en una eina educativa i cultural que promou la imaginació, el treball en equip i el desenvolupament de les habilitats expressives.

“Un mar d’il·lusions” convida xiquets i xiquetes a embarcar-se en una experiència única on la màgia del circ es fusiona amb l’univers marí.

A través dels jocs circenses, aquests peixos gat, han construit una història on les ones simbolitzen les sorpreses i les oportunitats que es descobreixen al llarg del camí, mentre que el circ aporta la fantasia, i el joc.

Junts conviden a somiar, explorar noves experiències i viure aventures, navegant sempre cap a nous horitzons i nous somnis.

Ja tenim nova biblioteca!

Després de molta feina i de tot un curs de reformes, la nova biblioteca del centre ja és una realitat i obrirà les portes a tot l’alumnat el curs que ve. Aquest projecte s’ha dut a terme en el marc del PIIE #somelmónquellegim que desenvolupa l’escola amb l’objectiu de fomentar la lectura i convertir-la en un eix fonamental de l’aprenentatge i la participació de tota la comunitat educativa. Ha estat molt il·lusionant viure la transformació d’aquest espai en un lloc més modern, acollidor i funcional.

La inauguració va ser un moment molt especial i emotiu, amenitzat amb la divertida animació lectora del Monstre Petorro, que va fer gaudir grans i menuts. La nova biblioteca ha sigut dissenyada per a ser un espai més inclusiu, adaptat a la diversitat de necessitats de l’alumnat i pensat per fomentar el gust per la lectura, l’aprenentatge i la convivència.

Tot l’equip docent estem molt contents amb el resultat i desitgem que, a partir del curs vinent, la biblioteca es convertisca en un punt de trobada i descoberta per a tota la comunitat educativa.

El Monstre Petorro. Animació lectora.

Amb l’animació lectora del conte El Monstre Petorro, s’ha inaugurat la biblioteca del centre en un ambient ple d’il·lusió i entusiasme. L’acte ha comptat amb l’assistència de la regidora d’Educació, Mélanie Ivars, així com de tot l’alumnat de l’escola i del professorat del centre.

Durant l’activitat, els xiquets i les xiquetes han gaudit d’una proposta divertida que ha fomentat el gust per la lectura i ha servit per donar la benvinguda a aquest nou espai. Amb aquesta inauguració, la biblioteca es converteix en un lloc de trobada, aprenentatge i descoberta per a tota la comunitat educativa.

Ponts de paraules: contes que connecten

Aquest projecte d’intercanvi és per a millorar la competència comunicativa i afavorir la cohesió lingüística.

L’objectiu de l’intercanvi és dur a terme activitats d’ús del valencià que afavorisquen en l’alumnat la competència comunicativa i el foment d’actituds positives cap a la llengua pròpia en un context on el valencià estiga normalitzat.

Aquest curs, la nostra escola ha fet l’intercanvi entre l’IES Xèbic (Ondara) i el nostre alumnat d’Infantil i aula UECO. L’alumnat de l’institut ha visitat l’escola per contar contes tradicionals valencians als xiquets i xiquetes més menuts. També diferents tallers, jocs populars i música tradicionals de la nostra cultura han omplit el pati de colors i de rialles.

Aquesta experiència ha fomentat l’ús del valencià d’una manera divertida i propera, alhora que ha afavorit la convivència i l’aprenentatge entre alumnes de diferents edats. Ha sigut una activitat molt enriquidora per a tots i totes.

Obres de Museu

Del 8 al 15 de maig, vam realitzar l’exposició del Museu, un espai creat dins del projecte d’Innova plàstica, on l’alumnat ha creat unes obres d’art realitzant un recorregut per a descobrir com els animals han estat representats en l’art i la cultura de diferents èpoques i civilitzacions.

Les obres s’han inspirat tant en el significat que se’ls donava als bisons en les pintures rupestres, als gats com a criatures sagrades en l’àntic Egipte o els animals fantàstics (bestiaris) de l’edat mitjana com l’aparició de la figura animal en aguns i algunes artistes com Frida Kahlo, Marc Chagall o Paul Klee.

El lloc triat per a aquest projecte ha estat l’entrada de l’aulari del col·legi, zona on s’han fet visibles les obres i tot alumnat, professorat i famíies han pogut visitar i gaudir.

Ha estat una activitat molt enriquidora per a conèixer diferents autors o èpoques.

Enhorabona a l’alumnat per tot l’esforç realitzat!

A continuació, teniu un resum de com ha estat el procés de creació d’aquestes obres i l’exposició final.

Jornades de Pilota Valenciana

Quin gust gaudir d’aquest esport!!

Durant sessions prèvies a la visita al trinquet, l’alumnat ha aprés a fer-se els guants per a protegir-se les mans, ha conegut les normes bàsiques del joc de pilota i sobretot l’honorabilitat dels jugadors perquè no compta amb àrbitre.

El dilluns 27 d’abril van practicar diferents variants a les pistes de frontó, mentre Diego, el profe d’educació física, organitzava partides dins del trinquet, per als diferents grups.

Quina emoció jugar al trinquet, com els pilotaris de veritat!!

Hem acomiadat aquestes jornades esportives amb la visita el dijous 7 de maig, de dos pilotaris professionals, Pere i Néstor, als quals hem fet una entrevista, enregistrada en el pòdcast, que podeu escoltar en #somràdioC al web del centre.

Ens han explicat els seus inicis, per què han triat aquest esport, quan, on i quina roba gasten per a entrenar i ens han donat un superconsell si volem començar a jugar a pilota… “CAL GAUDIR DEL JOC QUE PRACTIQUES”

Com ens ha encantat l’experiència, repetirem… i farem nostra la frase que inicia la partida o reprén un joc… “VA DE BO”.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies