Curs Educació Matemàtica en Edats Primerenques (0-6 anys). Recursos del projecte MEYE
Ja ha començat el curs “Educació Matemàtica en Edats Primerenques (0-6 anys). Recursos del projecte MEYE”, amb el qual el CEFIRE Específic CTEM contribueix com a soci al projecte europeu MEYE. Aquest projecte ha sigut finançat amb fons europeus. En el curs s’han inscrit quasi 200 mestres i mestres d’Educació Infantil i educadores/és d’escoles infantils. … Read more
X Curs de preparació per a l’Aula Experimenta i les Maletes de Pràctiques – Edició 2021-22
L’objectiu d’aquest curs és doble: Per un costat, preparar-se per poder participar en la iniciativa “Anem a l’Aula amb els estudiants” de la Facultat de Física i també conèixer els experiments del projecte “L’Armari de Pràctiques” que es troben disponibles en maletes i poder prendre-les en préstec al SFP per a la seua utilització. Les … Read more
Escola de Pensament Computacional i Intel·ligència Artificial 2021-2022
L’Escola de Pensament Computacional i Intel·ligència Artificial (EPCIA) és un projecte del Ministeri d’Educació i Formació Professional, que es desenvolupa en col·laboració amb les Conselleries i Departaments d’Educació de les Comunitats i Ciutats Autònomes. L’objectiu del projecte és oferir recursos educatius oberts, formació, creació de propostes didàctiques i la seua implementació a l’aula, acompanyades d’una … Read more
Itinerari formatiu de programació
El CEFIRE CTEM organitza el Primer Itinerari formatiu de programació dirigit a professorat d’Informàtica que imparteix docència en ESO i Batxillerat. Als continguts de l’assignatura de Tecnologies de la Informació i la Comunicació hi ha un bloc recurrent que tracta la programació durant l’ESO i el Batxillerat. Des de la creació d’aplicacions senzilles, com a … Read more
Cicle de conferències CSIC. Un paseig per les matemàtiques
En tots els sistemes educatius del món les matemàtiques són una de les matèries centrals, perquè es valora tant el seu valor formatiu com les seues múltiples i insospitades aplicacions. No obstant això, “les mats” no solen ser una de les assignatures més populars i una gran part de la població creu que les matemàtiques poc tenen a veure amb la seua vida de tots els dies.
Aquest cicle sorgeix de la convicció que la cultura matemàtica és una necessitat social. En les seues sis etapes, aquest passeig convidarà a reflexionar, sense necessitat d’un bagatge tècnic previ, sobre la ubiqüitat de les matemàtiques, sobre contradiccions lògiques, sobre la nostra percepció de l’atzar o sobre la presència de les matemàtiques en l’art. També es consideraran dues aplicacions d’actualitat, com són la propagació de les pandèmies i la seguretat en les nostres relacions a través de la xarxa.
- « Entrades anteriors
- 1
- …
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- …
- 46
- Entrades següents »