FORMACIÓ DE CATÀLEG

En aquest curs es formarà sobre l'anàlisi del paper educatiu que tenen les visites escolars als Museus de Ciències en l'aprenentatge de les ciències. L'anàlisi se situarà dins de la línia d'investigació de l'ensenyament de les ciències en contextos fora de l'escola i en la proposta i investigació sobre Ciència, Tecnologia, Societat i Ambient (CTSA) i sobre Naturalesa de la Ciència (NC). S'analitzaran les investigacions realitzades, en les dues últimes dècades, en els museus interactius de ciències, categoria de Museus de Ciències majoritària tant a Espanya com a nivell internacional. S'aprofundirà en enfocaments didàctics que impulsen un tipus d'estratègies d'ensenyament i d'avaluació basades en metodologies d'ensenyament aprenentatge per investigació (Inquery based Science Education, IBSE) i educació STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics). En el curs s'utilitzaran eines per a dissenyar activitats d'ensenyament-aprenentatge i avaluació concordes amb aquestes metodologies i es treballarà amb activitats concretes per a museus i centres de ciències.

Edicions i més informació...

banner TECNOLOGIA 3D A L'AULA

Les noves tecnologies relacionades amb la perspectiva tridimensional dels objectes s'estan incorporant de manera massiva en la nostra societat. La realitat augmentada, la impressió 3D o la realitat virtual són exemples d'aquestes tecnologies, a les quals l'aula no pot donar l'esquena. Per a cobrir aquesta necessitat educativa, el curs Tecnologia 3D a l'aula pretén donar resposta a aquesta necessitat oferint una formació inicial bàsica en la impressió 3D. L'estructura d'aquesta acció formativa consta de 30 hores distribuïdes en dues fases: una inicial on-line en la qual s'estableixen els principis més teòrics de la impressió 3D, com són els softwares bàsics de disseny, repositoris, tipus i estructura de les impressores 3D, aplicacions i exemples metodològics (ABP, ApS...), etc., de 15 hores de durada, i una part presencial en la qual s'aborden els continguts més pràctics relacionats amb el muntatge, funcionament, manteniment i resolució de problemes d'impressió.

Edicions i més informació

L’aprenentatge més intens de les matemàtiques prové freqüentment de l’exploració amb problemes i materials que resulten interessants i motivadors a l’alumnat.
L’aprenentatge de les matemàtiques ha de generar la capacitat de fer ús de forma comprensiva i eficaç de les matemàtiques que s’aprenen en l’escola en una varietat de contextos, a més de l’escolar.
Aprendre a raonar (argumentar, explicar, justificar) i comprovar és una necessitat bàsica dels xiquets i xiquetes que els ajuda a entendre les matemàtiques.
L’estructuració progressiva del pensament i el desenvolupament de la capacitat de raonar permet començar a fer generalitzacions de manera natural.
Quan es contemplen les connexions en l’aula de matemàtiques s’eliminen les barreres que separen les matemàtiques que s’aprenen a l’escola de les que s’aprenen en altres contextos.

Edicions i més informació...

En aquest curs es treballa sobre diferents temes, metodologies, recursos i instruments relacionats amb l'àrea de Matemàtiques per a l’Educació Secundària i Batxillerat. Considerem que són línies estratègiques per a la formació permanent del professorat i, de fet, algunes d'elles (resolució de problemes, modelització, Geogebra, calculadores) es desenvolupen, posteriorment, en cursos específics d’aprofundiment.

Edicions i més informació...

En aquest curs aprendràs temes relacionats amb les noves metodologies que promouen rols actius en l'aprenentatge del nostre alumnat, com ABP, aprenentatge servei (APS), i experiències interdisciplinaris. Finalment dissenyarem la nostra activitat de manera que estiga en sintonia amb aquestes metodologies en l'àmbit STEM.

El curs està plantejat per a la participació de 30 professors.

És un curs semipresencial de 30 hores:

  • Les primeres 15 hores seran tres mòduls on-line amb qüestionaris autocorrectius.
  • Les altres 15 hores en 5 sessions per a realitzar 'in situ' un projecte concret.

Edicions i més informació...

banner PROJECTES INTERDISCIPLINARS STEM-2

Curs semipresencial on reflexionarem sobre l'ús de la tecnologia educativa que fem, aprenent sobre noves eines; sobre l'ús de l'espai i el mobiliari que tenim, i com programem utilitzant metodologies adients a la nostra especialitat i interessos. El propòsit final és programar una unitat didàctica utilitzant una metodologia activa a triar pel participant, modificant l'espai d'aprenentatge i utilitzant alguna eina TIC

  • Curs semipresencial de 30 hores.
  • Un bloc de continguts generals
  • Consta de 3 mòduls diferents que es treballaran a distància a l'aula virtual (22,5 hores de dedicació) en els quals és pretén reflexionar sobre els espais i les aules que utilitzem en l'ensenyament de les àrees CTEM amb 3 sessions presencials de 2,5 (7,5 hores) en les quals es treballaran aspectes pràctics i experiències.

Edicions i mes informació

L’experimentació a l’aula desenvolupa un aprenentatge més significatiu i pràctic. Es pot fer mitjançant experiments científics, treballs amb materials manipulatius o simulació de situacions reals entre altres.

En aquest curs es recullen experiments científics que es poden portar a terme molt fàcilment amb xiquets.

Edicions i més informació...

Curs semipresencial de 30 hores.
Una primera sessió presencial de 2 hores, de presentació general dels continguts tractats en el curs.
Un bloc de continguts generals que es treballaran a distància a l'aula virtual (10 hores de dedicació).
Un bloc de 5 sessions presencials de 3 hores (15 hores) en les quals es realitzaran activitats pràctiques.
Una sessió final presencial de 3 hores, de presentació de l'aplicació dels continguts treballats en el curs.

Edicions y més informació...

banner CAP A UN CENTRE SOSTENIBLE-4

Curs semipresencial de 30 hores de duració amb dues sessions presencials, cadascuna de 3 hores, i la resta online. El curs pretén crear una consciència mediambiental sobre els problemes que afecten el nostre entorn i promoure entre la comunitat educativa accions de millora.

Edicions i mes informació...

banner ACTIVITATS PRÀCTIQUES DE CIÈNCIES PER A ESO I BATXILLERAT

El curs “Activitats pràctiques de ciències per a ESO i Batxillerat” té un format semipresencial de 25 hores de duració. Està dirigit al professorat de ciències, tant al professorat de Física i Química com al de Biologia i Geologia de Secundària i Batxillerat. Consta d'un mòdul online, quatre sessions presencials i l'elaboració d'una seqüència didàctica preferentment pràctica que s'exposarà en l'última sessió presencial. Les activitats pràctiques faciliten la participació i la motivació i potencien un aprenentatge més significatiu en l'alumnat per això es pretén proporcionar eines al professorat per a la realització d’activitats pràctiques de ciències. El curs està dissenyat amb un enfocament d'indagació.

Edicions i més informació

Programació i robòtica en STEM és un curs en línia de 30h coordinat pel CEFIRE CTEM per a professorat d'Educació Secundària d'assignatures d'àmbit científic. Aquest curs suposa una primera aproximació a la robòtica educativa. Es presentaran enfocaments metodològics de com introduir la robòtica en projectes interdisciplinaris. Revisarem diferents robots disponibles al mercat i farem especial èmfasi en els qui utilitzen maquinari lliure.

Edicions i mes informació...