2.2. Eines

SOFT SKILLS

Les Soft skills són les habilitats interpersonals i les habilitats socials que són fonamentals per a l'èxit en qualsevol entorn laboral. Aquestes habilitats inclouen comunicació efectiva, treball en equip, empatia, resolució de problemes i capacitat d'adaptació al canvi. Tot i que sovint són menys tangibles que les habilitats tècniques, les soft skills són igualment importants, ja que influeixen en la capacitat d'un individu per col·laborar, liderar i prosperar en un ambient de treball.

Al CEEDCV, reconeixem la importància de desenvolupar i enfortir aquestes habilitats entre els emprenedors i professionals, ja que són clau per al creixement personal i professional, així com per a l'èxit a llarg termini al món empresarial.

Per això, oferim programes de formació i recursos destinats a millorar i potenciar les soft skills de la nostra comunitat empresarial.

Informa't sobre el nostre programa de cursos i tallers per al desenvolupament de les teves habilitats.

COMPETÈNCIA EMPRENEDORA

La competència emprenedora implica desenvolupar un enfocament vital adreçat a actuar sobre oportunitats i idees, utilitzant els coneixements específics necessaris per generar resultats de valor per a altres persones. Aporta estratègies que permeten adaptar la mirada per detectar necessitats i oportunitats; entrenar el pensament per analitzar i avaluar lentorn, i crear i replantejar idees utilitzant la imaginació, la creativitat, el pensament estratègic i la reflexió ètica, crítica i constructiva dins dels processos creatius i dinnovació; i despertar la disposició a aprendre, a arriscar ia afrontar la incertesa. Així mateix, implica prendre decisions basades en la informació i el coneixement i col·laborar de manera àgil amb altres persones, amb motivació, empatia i habilitats de comunicació i de negociació, per portar les idees plantejades a l'acció mitjançant la planificació i la gestió de projectes sostenibles de valor social, cultural i economicofinancer.

COMPETÈNCIA IDIOMES

Cursos que s'emmarquen com a programa. La seva finalitat és adquirir competències de comunicació bàsica en diferents llengües. Oferim cursos de diferents llengües i en diversos nivells dins del Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües (MCER). Permeten preparar les proves de certificació que cada any convoquen les escoles oficials d'idiomes.

Es caracteritzen per una metodologia adaptada a la modalitat a distància ia laprenentatge de persones adultes.

COMPETÈNCIA DIGITAL

Un marc de competència digital docent és una estructura que defineix les competències digitals que els docents han de tenir en relació amb l'ús de la tecnologia a l'aula. El marc fa possible que s'estandarditzi què vol dir ser un docent digitalment competent, quins temes ha de considerar i quins nivells d'apoderament implica.

Un marc com l'indicat hauria de ser útil per a:

  • Proporcionar una referència clara i estructurada sobre les competències digitals que els docents han de posseir.
  • Orientar el desenvolupament professional dels docents en identificar les àrees que necessiten enfortir-se.
  • Servir com a base per avaluar i proporcionar retroalimentació sobre les competències digitals dels docents de cara a la formulació de polítiques públiques, plans educatius i activitats daprenentatge.

A través d'un marc de competència digital docent es pot donar forma al procés d'apoderament digital dels professors (sempre des de la innovació educativa), ja que el marc permet als docents estructurar i implantar pràctiques pedagògiques recolzades per les tecnologies digitals de la informació i la comunicació, d'una manera progressivament innovadora i motivadora, i que donin com a resultat l'incentiu i el desenvolupament de la participació i l'aprenentatge dels estudiants.