Correllengua i benvinguda del curs 2014/2015

S’apropa la festivitat de tots i totes les valencianes, el 9 d’octubre, commemorant-se l’entrada a la ciutat de València de les tropes catalanoaragoneses comandades pel rei Jaume I l’any 1238, esdevenint una celebració institucional de caràcter autonòmic que té el seu origen directe l’any 1977, quan el Plenari de Parlamentaris proclama aquesta data com a Dia del País Valencià / Comunitat Valenciana / Regió Valenciana.

Amb l’iniciativa d’Acció Cultural del País Valencià (ACPV), es comença el curs amb el Correllengua, una campanya de tallers escolars, cercaviles i actes als carrers per la llengua i la cultura, que s’inicia l’última setmana de setembre i es perllonga durant tot el mes d’octubre.

Cada any, es tria un o dos autors emblemàtics de la nostra cultura, i enguany són els poetes Roís de Corella i Joan Vinyoli. A partir de materials preparats, auques i unitats escolars d’infantil, primària i secundària, es treballen els autors en l’aula, amb l’objectiu de donar-los a conèixer als nostres joves. Es tracta que valoren la importància de la nostra cultura, que ha donat autors i obres de gran vàlua i projecció.

A més, la Flama de la Llengua visita els centres d’ensenyament que participen. Aquest curs el camí de la flama va començar el passat divendres 26 de setembre a Vila-real, des d’on començarà el camí per tota la geografia valenciana.

Al centre aprofitem la visita de la Flama per iniciar el curs amb tot l’alumnat i els mestres junts, donant la benvinguda al nou alumnat que aquest curs s’ha incorporat a Educació Infantil 3 anys, així com els que han arribat a la resta de cursos. Cal destacar que durant aquesta setmana, els grans de l’escola, els i les xiquetes de PRI6 s’han apropat a les classes d’INF 3 anys per saludar, donar la benvinguda i ajudar als més menuts a pintar i fer les corones que han portat durant la celebració, en homenatge al Rei Fundador, Jaume I. A més, l’alumnat de PRI6, s’ha encarregat de llegir el manifest per la llengua i de fer la dansa de benvinguda.

L’activitat ha finalitzat amb la col·laboració de l’AMPA de l’escola, que ha donat berenar per a tots i totes. Gràcies per la vostra col·laboració.

Us deixem un resum fotogràfic de l’activitat, i per suposat, la foto de grup d’aquest curs.