Vila-real, setmana del 9 al 13 de març de 2026
Dins del projecte PIIE “La nostra llavor”, l’alumnat ha participat en una activitat dedicada al fascinant món de les abelles. Per a conéixer-les millor, hem comptat amb la col·laboració de José Antonio, apicultor, que ens ha visitat al centre per compartir amb nosaltres la seua experiència i coneixements.
Durant la sessió, ens ha explicat com són les abelles, quins tipus hi ha i com s’organitzen per viure dins dels ruscs. També hem descobert moltes curiositats sobre el seu treball i la importància que tenen per a la natura i per a la producció d’aliments.
A més, José Antonio ens ha ensenyat el tratge especial que utilitzen els apicultors per protegir-se quan treballen amb les abelles. Un dels moments més emocionants ha sigut poder observar un rusc en viu amb les seues abelles i veure de prop com és el seu hàbitat.
L’activitat també ha inclòs una part molt dolça: hem pogut tastar quatre tipus diferents de mèl i descobrir que cada una té un sabor i unes característiques pròpies. Per a acabar, hem elaborat una vela artesanal utilitzant els panells de cera que fabriquen les abelles.
Ha sigut una experiència molt enriquidora que ens ha ajudat a aprendre, de manera pràctica i divertida, la importància de cuidar i respectar aquests petits insectes tan essencials per al nostre ecosistema.
