Setmana Cultural 2021

Abril 2021

#2021SetmanaCulturalBotanicCalduch

Després de l’experiència de la setmana cultural del passat curs 2020/2021, des de casa, amb els mitjans propis de cada família i mestres, amb una excel·lent actitud i participació i un resultat que ningú esperàvem i que ens va apropar a tota la comunitat en una situació excepcional i fora de tota normalitat, enguany hem pogut celebrar la #2021SetmanaCulturalBotanicCalduch de forma presencial, tot i que encara sense el contacte entre diferents grups que ens agradaria i que el treball i les activitats internivell que solen adquirir el seu significat en una setmana com aquesta, però tot i la situació actual, encara hem pogut fer moltes activitats.

Per si no us havíeu assabentat, aquest curs ens ha acompanyat Marissa Castro, l’english helper d’origen australià, que ens ha apropat la cultura i tradicions del seu país. Aprofitant la seua presència i tot el que ens ha aportat Marissa, la temàtica de la setmana cultural ha sigut «Austràlia».

Així en cada cicle s’han treballat diferents aspectes de la cultura i tradicions australianes.

A Educació Infantil han fet un projecte de treball que ha quedat plasmat en un lapbook. A PRI1 i PRI2 s’han centrat en els animals. L’alumnat de PRI3 han aprés jocs tradicionals australians i PRI4 receptes de cuina.

Els més majors, PRI5 i PRI6, s’han centrat en les tribus aborígens i la música.

Com a resultat final, entre tots i totes hem realitzat un gran mural d’Austràlia on queda plasmada la participació de cada nivell.

Pel que fa a les activitats de dinamització de la lectura i dins del projecte de biblioteca escolar, dijous 29, ens va visitar Pau Vercher Puchol, “El contacontes» (d’Esdevé, producció i gestió cultural), que ens va visitar per explicar-nos unes històries molt especials i animar-nos a llegir. Qui llig imagina, qui imagina gaudeix i qui gaudeix és feliç!!”

Divendres 30, des d’INF 3 anys fins a 4PRI, van tindre l’oportunitat de gaudir, en diferents torns per tal de complir els protocols de distància, de l’actuació molt divertida i participativa que ens ha oferit l’artista Dani Miquel. Amb ell hem pogut cantar, ballar i riure una bona estona

La gent de PRI5 i PRI6, després d’haver estat treballant a classe la lectura de «El torneig de la seua vida» han tingut una interessant vídeo-conferència amb Abraham Guirao (autor del llibre i president de l’associació Conquistando Escalones) al que han pogut escoltar i fer totes les preguntes que havien preparat tant del llibre com de la seua malaltia i de l’ associació que presideix.

Com cada any per la setmana cultural i dins del Pla de Transició Infantil- Primària (encara que amb les adaptacions pertinents per la situació sanitària), s’han realitzat dos contes cooperatius (un a la línia A i altre a la B). L’alumnat d’INF5 ha començat el conte, PRI1 ha seguit amb el nus de la història i l’alumnat PRI2 l’ha finalitzat. Després les xiquetes i xiquets de PRI2 l’han escrit i PRI1 i 5INF l’han il·lustrat (dibuixant i acolorint respectivament).

El dia de Sant Jordi, Dia del Llibre, 23 d’abril, tot l’alumnat del centre, des d’Educació Infantil a Primària van realitzar l’activitat “Intercanvi de punts de llibre», que prèviament havien confegit a classe, fent els següents intercanvis:

3INF, 5INF amb PRI 6

4INF amb PRI 5

PRI1 amb PRI4

PRI2 amb PRI3

Aquest curs hem tingut que adaptar l’activitat, de manera que un grup representant de PRI6 ha fet una lectura dramatitzada a les xiquetes i xiquets d’INF5.

En aquest cas 6PRIB ha actuat per a 5INFA i 6PRIA per a 5INFB. El conte que vam proposar les mestres d’Educació Infantil i que han contat els majors als menuts ha estat “Daniela la pirata”, una història que parla de la igualtat i que a totes i tots ha encantat.

Com cada curs la nostra AMPA ens proposa un concurs de dibuix i poesia per a tots els nivells de l’escola i també per als adults que hi vullguen participar.

En aquesta edició el lema ha estat «La màgia de les paraules».

L’alumnat d’Educació Infantil i 1r cicle d’Educació Primària ha realitzat dibuixos referents al tema i la resta de cursos, de tercer fins a sisè han escrit unes boniques poesies després de treballar a classe la temàtica elegida enguany.

Com sempre, el resultat ha estat increïble!

Us deixem la relació de guardonats i guardonades, a qui l’AMPA va obsequiar amb un detall en forma de llibre i que el proper curs es publicaran a l’agenda escolar.

Cliqueu ací per veure un resum fotogràfic de la #2021SetmanaCulturalBotanicCalduch