Dia Escolar de la No Violència i la Pau 2021

Divendres 29 de gener de 2021

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (o el seu acrònim DENIP),va ser fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Es practica a escoles de tot el món, els dies 30 de gener, coincidint amb l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi.

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra”.

Les escoles de tot el món celebren el DENIP amb diferents actes. Els objectius del Dia Escolar de la No-violència i la Pau són:

• Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
  • Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
  • Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
    Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
  • Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.

Tradicionalment, sempre hem intentat des de l’escola fer conscient a l’alumnat realitzant tant activitats a nivell d’aula com a nivell de centre, però donades les circumstàncies actuals han fet que les activitats internivell i conjuntes no es puguen realitzar de la forma habitual, tot i que cada classe, en funció dels espais disponibles i de les seues característiques han treballat a les respectives classes aquesta activitat tan significativa.

Per intentar continuar fent que aquest Dia Escolar de la Pau i la No Violència (DENIP) un dia que sempre intentem fer una producció conjunta entre tot l’alumnat, cada classe han confeccionat un pètal, amb la participació de cada xiquet i xiqueta, realitzant diverses flors amb les que hem decorat els patis del col·legi.

També teniu mostres dels treballs realitzats als corresponents canals de Telegram de cada grup.

Us deixem una mostra del resultat…