RECOPIL·LACIÓ DE RECURSOS EDUCATIUS EN TEMPS DE CONFINAMENT

RECURSOS EDUCATIUS PER A LES FAMÍLIES EN TEMPS DE CONFINAMENT PER COVID-19

Noves situacions, nous recursos. Esperem que tots els recursos educatius que anirem enllaçant en aquest espai, us siguen útils mentre tornem a la normalitat.

És necessari que, davant aquesta situació d’excepcionalitat, totes i tots siguem conscients que pretendre passar de la docència presencial a la docència a distància de colpno és possible. Requereix una adaptació progressiva, adaptar-nos al nou entorn i als seus ritmes. No podem pretendre exigir-nos(vos) el mateix que a les classes presencials i d’un dia per l’altre. Com tot aprenentatge requerirà bones dosis de calma, constància,  i empatia per part de tota la comunitat educativa.

L’equip docent del col·legi us anirà enviant enviant propostes de treball per a que els nostres xiquets i xiquetes continuen amb unes mínimes rutines de treball i la situació a casa puga ser més suportable i el dia a dia acadèmic es veja el menys perjudicat, però evidentment a casa no es pot fer escola com si estiguerem a l’aula. A l’escola estem 5 hores lectives al dia, a casa no els podem exigir estar 5 hores fent tasques acadèmiques,no és el mateix que la feina la mane el mestre que ho faça el pare o la mare, no li podem exigir a qui ens ajuda a cuidar dels xiquets i xiquetes el que nosaltres ens costa molt d’aconseguir, imagineu que volem que el iaio/iaia li ajude a fer una tasca per a fer amb el telf/tablet/ordinador o que un germà/na major li exigisca al menut fer qualsevol cosa…
En algunes ocasions podrem avançar alguns continguts en la mesura de les possibilitats, altres vegades simplement seran activitats de refoç o d’ampliació, en quan tornem a les aules ho repassarem tot i ens ficarem al dia, no ho dubteu. Si alguna activitat que enviem no es pot realitzar pel motiu que siga, sigam flexibles, adaptem els temps, combinem temps de tasca acadèmica amb descans o amb altres activitats més lúdiques, ens han arribat milers de propostes per organitzar el dia a dia per tot arreu, i en aquest espai us en proposem d’altres. Aprofitem aquest temps per reafirmar aspectes quotidians de relació amb els nostres fills i filles que el dia a dia a sovint ens fa deixar de costat, ajudem en les tasques de casa, cuinem, rigam, enviem missatges a familiars i amics… i evidentment, organitzem en la mesura de les nostres possibilitats i característiques familiars, unes mínimes rutines que siguen fàcilment aconseguibles per tota la família.

Família i mestres estem per ajudar-nos, qualsevol dubte, suggerència… no dubteu en contactar amb nosaltres i us respondrem el més aviat possible

12004357@gva.es