Dia Escolar de la No violència I la Pau 2020

Dijous 30 de gener de 2020

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (o el seu acrònim DENIP),va ser fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Es practica a escoles de tot el món, els dies 30 de gener, coincidint amb l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi.

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra”.

Les escoles de tot el món celebren el DENIP amb diferents actes. Els objectius del Dia Escolar de la No-violència i la Pau són:

• Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
  • Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
  • Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
    Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
  • Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.

Al centre, al llarg de tota la setmana, s’han estat treballant diferents continguts relacionats amb el DENIP, i dijous 30 de gener, hem intentat que fora una jornada de convivència entre tot l’alumnat programant un seguit d’activitats internivell.

Al llarg de la setmana cada cicle ha anat confegint el seu mural i treballant cada grup diferents països del mon, simbolitzats per les seues banderes. Al matí s’han anat acabant els murals, on cada xiquet i xiqueta ha estampat l’emprempta de la seua ma. Ja per la vesprada hem realitzat l’acte final, fent primer una desfilada, muntar la paraula PAU amb les banderes treballades a les aules i una vegada els i les mes majors de l’escola han llegit el manifest, hem ballat al son de Macaco, amb el tema Mensajes de  agua, la coreografia que hem assatjat al llarg de la setmana.

Una setmana diferent, que no menys profitosa acadèmicament, on s’han treballat explícitament tot un seguit de continguts sempre pensant en ajudar a formar ciutadans i ciutadanes compromeses, justes per intentar crear un mon millor.

Us deixem un recull de les fotos del resultat de la celebració

I ací teniu el video de la celebració de la vesprada, confegint el mural i ballat a ritme de Macaco