Dia Escolar de la No violència I la Pau (DENIP) 2019

Dimecres 30 de gener de 2019

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (o el seu acrònim DENIP),va ser fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Es practica a escoles de tot el món, els dies 30 de gener, coincidint amb l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi.

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra”.

Les escoles de tot el món celebren el DENIP amb diferents actes. Els objectius del Dia Escolar de la No-violència i la Pau són:

• Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
  • Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
  • Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
    Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
  • Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.

Al centre, al llarg de tota la setmana, s’han estat treballant diferents continguts relacionats amb el DENIP, i hui dimecres 30 de gener, hem intentat que fora una jornada de convivència entre tot l’alumnat programant un seguit d’activitats internivell.

A Educació Infantil, a més d’uns fantàstics murals que decoren passadissos, hall i aules, han treballat mandales,
L’alumnat del 1r  cicle d’Educació Primària han treballat textos relacionats amb el concepte de pau, han decorat les portes amb murals, amb missatges escrits per els xiquets i xiquetes. Els passadissos els han decorat amb dos grans coloms de paper, amb acolorides plomes fetes per cada alumne/a.

L’alumnat del 2n cicle d’Educació Primària ha treballat el conte «El viaje de Amanda» a més d’altres personatges com Ghnadi i Rosa Parks.
Els passadissos estan coberts per un gran mural amb les mans de cada xiquet i xiqueta i el clàssic de les cançons del The Beatles «All we saying is give peace a change».

Els i les majors, a PRI5 i 6 han realitzat diferents investigacions referents als drets dels xiquets i xiquetes llegins i reflexionant els articles més destacats de la convenció, fent un anàlisi sobre la situació que viuen molts infants arreu del mon, així com diferents coloms amb diverses tècniques que han aparegut al libdub i que han decorat els passadissos. A més, també s’han apropat a Educació Infantil a ensenyar-los la cançó «Un Mon Ple de Pau».

L’alumnat de l’aula CiL ha realitzat al passadís un preciós arc de Sant Martí amb cors, flors, coloms…

Una setmana diferent, que no menys profitosa acadèmicament, on s’han treballat explícitament tot un seguit de continguts sempre pensant en ajudar a formar ciutadans i ciutadanes compromeses, justes per intentar crear un mon millor.

Us deixem un recull de les fotos que les diferents decoracions que omplin l’escola

Us deixem el libdub que hem gravat aquesta vesprada i en breu completem la notícia amb la resta d’activitats i fotos de la setmana

I com no, el making off de com ha sigut el procés de gravació del vídeo