PRI5/6, Xarrades Policial Nacional sobre assajament escolar i els riscos de les xarxes socials

En una nova edició del Plan Director para la Convivencia y Mejora de la Seguridad en los centros escolares y sus entornos, que el Ministeri de l’Interior i en concret mitjançant la Policia Nacional, i en col·laboració amb la Conselleria d’Educació, s’ofereixen als centres educatius d’Educació Primària i Secundaria, el centre ha sol·licitat de nou participar de les xarrades i visites al centre dels agents de CNP.

Els objetius fonamentals del són:

Respondre coordinadament a qüestions relacionades amb la seguritat de menors als centres escolars i el seu entorn.
Millorar el coneixement dels recursos policials disponibles per a la prevenció de la delinqüència i protecció a les víctimes.
Contribuir a formar l’alumnat en el respecte als drets i llibertats fonamentals, i en els valors de dignitat i igualtat entre homes i dones.
Les accions d’aquest curs han consistit en dos xarrades dirigides a l’alumnat de PRI-5, Riscos de les xarxes socials i Internet, i de PRI-6, Assajament escolar. Mestres i alumnes hem pogut compartir amb l’agent de policia de la comissaria de Vila-real responsable d’aquestes xarrades, diferents punts de vista sobre temes de tremenda actualitat per l’alumnat del centre, que en breu abandonarà el centre escolar per incorporar-se als respectius centres d’educació secundària, on la realitat és prou diferent a l’entorn escolar al que conviuen actualment.

Sobretot el tema les noves tecnologies i els seus possibles usos han de ser punts forts on docents i famílies hem de prestar especials atenció, ja que cada vegada s’avancen les edats del seu ús, moltes vegades amb desconeixement dels riscos que poden portar un mal ús.

Des del centre volem agraïr l’esforç de la Policia Nacional per participar en aquestes xarrades, sobretot les dirigides a l’alumnat, als quals segur que els han sigut molt profitoses per comprovar que a més de docents i famílies, estan les forces i cossos de seguretat de l’estat per vetllar per la seua seguretat.