Tallers ACECOVA sobre l’alimentació sense gluten

Aquest curs l’escola ha col·laborat amb ACECOVA, l’Associació de Celíacs de la Comunitat Valenciana, participant als tallers que realitzen als centres docents.

El més passat es van realitzar els tallers a PRI3 i hui s’han impartit a PRI2, on l’alumnat ha pogut conèixer aquesta malaltia que afecta cada vegada a més població.

La malaltia celíaca és una malaltia crònica, que se defineix como una intolerància permanent al gluten, proteina present en alguns cereales com: el blat, la cibada, l’espelta, el kamut i, possiblemente, l’avena, causant diferents trastorns gàstrics.

L’únic tractament consisteix en una DIETA ESTRICTA SIN GLUTEN DE POR VIDA, aconseguint així la desaparició dels símptomes. Els talles han estat molt interessants, apropant la malaltia als i les xiquetes i explicant-los de forma visual i divertida que es pot fer una vida completament normal seguint uns senzills consells.

Moltes gràcies ACECOVA per la vostra visita i fins propers tallers!!!