Setmana Cultural. Els baguls viatgers

Els baguls viargers

Dins del pla d’animació lectora del centre, la biblioteca escolar té un paper fonamental. Al llarg del passat curs, i dins del projecte plurilingüe en el què es troba l’escola, va arribar al centre un lot de llibres per a distribuir entre els diferents cursos i nivells. La decisió que es va prendre va ser fer una distribució d’aquest tresor literari per nivells, distribuint aquest tresor en quatre parts, quatre baguls, quatre tresors, intentant fer arribar als xiquets i xiquetes a la conclusió que “la lectura és un tresor.

La presentació d’aquests llibres va començar el més passat, i en una primera fase, l’alumnat del 3r cicle d’Ed. Primària, PRI5 i PRI6, va representar el conte  per a la resta de cursos, fent-se durant la setmana cultural la representació per als més menuts, per a Educació Infantil. En aquesta primera fase no se parlava dels baguls, simplement que els majors ens contaven un divertit conte.

Al llarg d’aquesta setmana cultural han anat arribant a les classes sobres amb pistes per trobar un tresor, pistes elaborades i repartides també per els companys i companyes del 3r cicle. D’aquesta manera les pistes van passant per totes les classes de cada cicle i al final totes es van penjant als passadissos.

La primera pista és un sobre ple de lletres.

La segona “Amb aquest tresor, molts llocs fantàstics visitaràs i a molts personatges coneixeràs”.

Tercera pista: “En algun racó d’aquesta escolar trobaràs el tresor que més mola!”

Quarta pista: “El tresor el trobareu a la casa d’aquells que són mestres que ens ensenyen i amics que no demanen”.

Una vegada hem arribat a aquest punt, els i les alumnes encarregats de les representacions i de portar les pistes, ajuden a la resta a deduir que el tresor es troba a la biblioteca, dirigint-se cada classe fins allí, on una de les mestres encarregades de la biblioteca espera per presentar els baguls com un tresor i explicar perquè serveix i quin és el seu valor.

A partir d’aquest moment, cadascú dels quatre baguls viatgers es quedarà a cada cicle per a que cada tutor i grup faça l’ús que es crega convenient.

Cada bagul de llibres s’ha tractat com un tresor, arribant a la conclusió que “el tresor és la lectura”.

Presentació a Educació Infantil

El Pirata Potallibre a Educació Infantil

Presentació a Educació Primària

Us deixem una mostra de tot el procés en video.