Ambients de treball

AMBIENTS

Franja horària en la que coincideixen tot l’alumnat a l’hora per tal d’afavorir de manera lliure i autònoma un aprenentatge més enriquidor i que responga als interessos individuals, per això és necessari que estiguin present totes les intel·ligències.

  • És un objectiu prioritari que l’alumnat que habita l’escola pugui descobrir i connectar amb sí mateix mitjançant la elecció d’allò que necessita desenvolupar o d’allò que més li apassiona.
  • És un moment al que l’escola es centra, prepara, mira, es deté per escoltar a l'alumnat, els seus interessos, les seues motivacions intentant donar-li resposta.
  • És un objectiu de la nostra escola potenciar i desenvolupar la creativitat.
  • Considerem que a l’escola eduquem (no instruïm). Educar ve del llatí Ex ducere: donar al que aprèn els mitjos de obrir-se al mon, guiar-lo cap al ple desenvolupament de les seues possibilitats.
  • És un moment d’elecció verdader.

 

Amb aquest moment d’ambients el que pretenem aconseguir és:

  • Assolir continguts ja treballats en altres moments.

 

  • Descobrir nous aprenentatges d’una manera espontània i lliure.

 

  • Provocar l’interès per un tema concret que es treballi a posteriori en processos.
  • Millorar l’autoregulació.

 

  • Afavorir l’autoconeixement.

 

  • Desenvolupar l’autonomia.

 

  • Desenvolupar la capacitat de decisió segons el propis interessos.

 

  • Afavorir la connexió i la recerca de la pròpia identitat.

 

  • Afavorir les interrelacions entre iguals, alumnat d’altres edats i amb els adults.

 

  • Respondre a la necessitat de moviment.

 

 

 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies