Exempció de Valencià en les Proves d’Accés a la Universitat

D’acord amb la normativa, quedarà exempt de realitzar l’exercici de Valencià: Llengua i Literatura II de la prova d’accés a la universitat, si així ho manifesta, l’alumnat nouvingut que haja començat l’escolarització en un centre situat a la Comunitat Valenciana en 4t d’ESO, 1r o 2n de Batxillerat. Alumnat nouvingut és aquell que no ha sigut mai escolaritzat en un centre situat a la Comunitat Valenciana. L’alumnat que estiga escolaritzat més de tres cursos acadèmics a partir de 4t d’ESO en centres situats a la Comunitat Valenciana no estarà exempt de l’exercici de Valencià: Llengua i Literatura II.

L’alumnat que, en el moment de matricular-se en les PAU tinga RESOLUCIÓ POSITIVA d’exempció de Vallencià: Llengua i Literatura, podrà decidir si vol matricular-se i examinar-se de l’exercici de Valencià en les PAU o si vol acollir-se a l’exempció i no matricular-se de l’exercici de Valencià. Si no té aquesta RESOLUCIÓ POSITIVA haurà de fer, obligatòriament, l’exercici de Valencià.

Tot aquell alumnat de 2n de batxillerat que complisca els requisits d’exempció pot comunicar-ho a l’IES Veles e Vents, a través del seu tutor o tutora, abans del 15 de febrer de 2024. Des del centre es faran les gestions corresponents amb el Servei d’Educació Plurilingüe i s’informarà l’alumnat a la recepció de la RESOLUCIÓ D’EXEMPCIÓ. A final de curs, i en cas de rebre RESOLUCIÓ POSITIVA, l’alumne podrà valorar si desitja o no matricular-se de l’exercici de Valencià.

Tenim més informació en la Web de la Conselleria en els apartats “Procediment Exempció Valencià en les PAU” i “Preguntes freqüents sobre exempció de Valencià”.