Júlia Ordiñana guanya un dels premis #Noemtoqueselwhatsapp

Júlia Ordiñana guanya un dels premis #Noemtoqueselwhatsapp

L'alumna de quart d’ESO Júlia Ordiñana ha guanyat el premi de microrelats en la seua categoria en una nova convocatòria feta per l’IVAJ dels premis Noemtoqueselwhatsapp. Aquest premi ha estat compartit amb María Salvador d’Ontinyent. El microrelat de Júlia Ordiñana du per títol “Per totes elles”.

L'IVAJ va fer el lliurament dels premis el diumenge 27 de novembre, en el marc del festival IGUALMENTFEST en la plaça de l'Ajuntament de València. Aquests premis pretenen promocionar, a través dels treballs artístics realitzats per joves de centres juvenils, centres educatius i associacions juvenils, la igualtat, la convivència i el respecte entre sexes així com la prevenció de la violència contra les dones.

Visita de Natividad Fajardo

Visita al nostre centre de la Directora General d'Inclusiva, Natividad Fajardo

La directora del “Pla Director Coeducació”, Natividad Fajardo, acompanyada de l’assessora del Cefire de Xàtiva Imma Grimaltos, va visitar el nostre centre per conéixer diferents aspectes sobre la participació del nostre IES en el programa COEDUCACENTRES el curs passat.

El centre li va preparar una xicoteta exposició del material i recursos fets en relació a la coeducació, a més, dels documents del centre actualitzats seguint les indicacions dels i les diferents ponents, així com de l’assessora del Cefire que els ha ajudat en tot el procés. Van parlar sobre la participació en el programa i també de les iniciatives de Conselleria en pro de la coeducació i de la inclusió als centres educatius. La direcció del centre els va informar de com la tasca encetada el curs passat enguany té continuïtat en les activitats de formació del professorat i en el desenvolupament del Projecte d’Innovació i Investigació que pretén consolidar la coeducació i la sostenibilitat al nostre institut, en definitiva ser un centre ECOEDUCADOR.

Natividad Fajardo va fer entrega d’un certificat de participació a l’alumnat i a les famílies, els va donar les gràcies i els va animar a que continuaren participant de forma activa en la vida del centre.

Green Friday vs Black Friday

Green Friday vs Black Friday

Des de fa alguns anys, el Black Friday és ja una data assenyalada en el calendari dels consumidors. Aquesta tradició comercial estatunidenca (se celebra el divendres que segueix al Dia d'Acció de Gràcies) genera compres massives gràcies a grans descomptes (de vegades qüestionats) en marques, centres comercials i comerç en línia. Com a alternativa, ha sorgit una nova sensibilitat: el Green Friday, que convida a consumir de forma més moderada i sostenible amb el medi ambient.

L'IES Manuel Sanchis Guarner és un centre sostenible. Una manera d'aportar el nostre compromís amb el medi ambient i els ODS és treballar amb l´alumnat el consum crític i conscient a l'hora de comprar un producte o contractar un servei, emprant eficientment els recursos dels quals es disposa a fi de contribuir a millorar la qualitat de vida de les persones que habiten aquest planeta i de les generacions futures.

Halloween 2022

Celebració de la festa de Halloween

El 31 d’octubre la cultura anglosaxona té una celebració molt especial: Halloween. Amb l’objectiu d’aprendre sobre tradicions i celebracions d’altres països, el dijous passat vam celebrar Halloween en l’IES Manuel Sanchis Guarner amb una sèrie d’activitats.

L’escola tenia un aspecte aterridor aquest dia. Totes les aules i els corredors estaven decorades amb carabasses, aranyes, esquelets i altres símbols de Halloween. El professorat i l’alumnat va vindre a l’escola vestit amb disfresses de por; vam trobar pallassos lletjos, bruixes malvades i tota classe de personatges terrorífics! A més a més, l’alumnat de 1r d'ESO va portar a classe coques i galetes que tenien aspecte esborronador però estaven ben bones.

Després del primer pati, l’alumnat va tindre l’oportunitat de participar en tallers per a pintar-se les ungles de carabassa i negre (els colors de Halloween) i de fer-se unes polseres ben boniques. Finalment, al final del matí un jurat que prèviament havia visitat totes les classes, va decidir els guanyadors a la millor disfressa, a l’aula millor decorada i al postre més saborós.

Per a acabar aquesta celebració especial vam anar al CEIP Verge del Remei a visitar l’alumnat de l’escola local i els vam donar caramels i llepolies. Va ser una experiència fantàstica per a ambdues escoles.

Ho vam passar d’allò més bé. Va ser una manera d’experimentar la immersió cultural participant dels costums d’altres països. En definitiva, va ser un dia ple de diversió i també d’alguns moments aborronadors.

Creativitat i emprenedoria

Creativitat i emprenedoria en 4t d'ESO

L’alumnat d’IAEE de 4t d'ESO ha estat treballant l'aprenentatge cooperatiu en línia amb la LOMLOE mitjançant una metodologia que desenvolupa les competències específiques de l'àrea d´emprenedoria. Aquestes competències requereixen de moltes habilitats, com la capacitat d'anàlisi, organització, adaptació, presa de decisions, resolució de problemes, treball cooperatiu, responsabilitat, sentit crític, autonomia i confiança en si mateix, perquè ... per a crear cal creure en això!

Emprenedoria 4T ESO