Els Campionats Esportius de l’IES Manuel Sanchis Guarner

Des del Departament d’Educació Física hem organitzat Campionats Esportius de Bàdminton, Voleibol i Raspall que hem dut a terme, tots els dies, des del 15 de febrer fins al 26 de març a l’hora del pati.

Ací podeu veure una selecció d’imatges extreta de les moltes fotos que ha fet la nostra magnífica reportera gràfica de 2n d’ESO, Noemí Carrillo.

El nostre alumnat ho ha passat d’allò més bé i ha triomfat la companyonia, la diversió i l’esport.

A les finals jugades al gimnàs de l’IES i al Trinquet Municipal de Castelló de Rugat, els guanyadors i guanyadores han sigut:

• Bàdminton: Àlex i Héctor 1rBAT.
  • Voleibol: Mario (2n ESO), Giulia (2n ESO), Mara (3r ESO), Àlex (FPB), Édgar (4t ESO) i Arantxa (3rESO).
  • Pilota Valenciana per la modalitat de Raspall: Lluc (2n ESO), Joel (2n ESO) i Íker (3r ESO).

Gràcies a totes i tots els participants. Us esperem a pròximes edicions!

Representació teatral Ahora Mismitos

El dimarts 26 de març, l’alumnat del nostre centre ha tingut l’oportunitat d’assistir a l’espectacle didàctic titulat «Ahora mismitos», una aproximació als mites grecs pel camí de l’humor, l’actualització, la participació de l’alumnat i el foment de la lectura.

«Ahora mismitos» és una representació teatral de la companyia Malaje solo i, gràcies a l’actor Antonio Blanco, la proposta ha sigut un èxit. El nostre alumnat no ha parat de riure i aplaudir durant tot l’espectacle.

Agraïm als departaments de Castellà i de Llatí l'organització d'aquesta activitat.

Commemoració del 8 de març, Dia Internacional de la Dona

Amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de la Dona, la comissió de Convivència i Igualtat del nostre centre junt amb diversos departaments van organitzar diferents actes per continuar donant visibilitat a les desigualtats entre dones i homes i reivindicant la igualtat plena. Vam dur a terme diferents actuacions com photocall, murals, diversos tallers al pati, vídeo-fòrums a tutories, un mural a la Casa de la Cultura de Castelló de Rugat, exposicions al centre sobre dones escriptores i una taula redona sobre el feminisme, entre altres.

Ací teniu algunes de les imatges que ens va deixar esta setmana.

Setmana Erasmus a l’IES Manuel Sanchis Guarner

Setmana Erasmus a l'IES Manuel Sanchis Guarner

El passat 4 de març, el nostre centre va donar la benvinguda al professorat i alumnat provinent de centres educatius d’Alemanya, Itàlia i Croàcia, amb els quals compartim un projecte Erasmus KA2 anomenat “L’Ús dels Smartphones com a ferramenta educativa per al desenvolupament de les STEM”. Durant tota la setmana es feren diferents activitats relacionades amb l’ús de dispositius digitals per tal de treballar les ciències, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques.

El matí del dilluns, tant el nostre alumnat com el convidat participaren en uns tallers de robòtica i impressió 3D i en experiments de Física i Química. A més, van poder gaudir amb la degustació d’un plat tradicional de la nostra comarca, com és l’arròs al forn. De vesprada, el nostre auxiliar de conversa, Joe, els va fer una visita guiada al voltant del poble de Castelló de Rugat, on vam descobrir racons emblemàtics del poble que molts desconeixíem.

El dimarts, els nostres visitants Erasmus junt amb l’alumnat de 4 d’ESO van fer una excursió cultural al Palau Ducal de Gandia on aprengueren un poquet de la nostra història. Seguidament, visitàrem “AUTIS”, una empresa d’enginyeria i robòtica d’alta projecció internacional on pogueren experimentar en primera persona les capdavanteres innovacions tecnològiques que realitzen.

El dimecres, va ser l’alumnat de 1r de batxillerat qui va acompanyar els nostres convidats a La Ciutat de les Arts i les Ciències de València per tal de visitar-la i participar en uns tallers de ciències. Així mateix, van tindre l’oportunitat d’assistir a la “mascletà” i descobrir esta tradició valenciana. De vesprada, van fer una visita cultural guiada al centre històric de la capital del Túria de la mà del nostre secretari i professor d’història i geografia, Alberto Gómez.

El dijous, l’alumnat i professorat Erasmus va participar en un taller de ceràmica en el museu de les Gerrres i una ruta matemàtica pel poble de Castelló de Rugat. També inauguràrem la nostra ràdio amb la nostra primera gravació en la qual va participar una alumna de cada centre educatiu juntament amb el nostre professorat. Per acabar, van poder degustar una deliciosa paella valenciana dels millors cuiners de l’institut, el nostre professor de matemàtiques Rafa Oltra i María José, la gerent de la nostra cafeteria.

Ha sigut una setmana valorada molt positivament per tota la nostra comunitat educativa per les experiències viscudes on s’han fomentat valors de convivència i respecte entre persones que compartixen un espai comú, Europa.

Homenatge del Departament d’Economia a les grans dones de la història

Homenatge del Departament d'Economia a les grans dones de la història

Des del departament d'Economia, hem volgut homenatjar les dones en el 8 de març, Dia Internacional de la Dona. Aquesta jornada va ser reconeguda per l'ONU per a reivindicar els seus drets, així com la igualtat social i laboral amb els homes. Una vegada més, ho hem fet de manera sostenible utilitzant materials de reciclatge.

Enguany, hem treballat realitzant una xicoteta rèplica, personalitzada, de l'obra de l'artista digital Manu Arranz, autor de la tipografia Strong Woman Font. Es tracta d'un “alfabet” que ret homenatge a grans dones de la història que han contribuït a fer del món un lloc un poc millor. Cada lletra distingix a una de les dones que s'han unit a la lluita pels drets de la dona i igualtat al llarg dels anys i amb esta font, ens ensenya també sobre la història del feminisme. Entre estes dones poderoses es troben Alice Paul, Frida Kahlo, Nina Simone, Rosa Parks o Simone de Beauvoir entre altres.