Temps de lectura

Temps de lectura, temps d'aprenentatge

La comissió del Pla Lector havia proposat al claustre dedicar un temps a la lectura tots els dies per fomentar l’hàbit lector de l’alumnat. Hem tornat de Nadal i ho hem posat en pràctica.

Suposem que totes i tots som conscients que l’ús dels dispositius electrònics, però sobretot l’ús del mòbil està afectant la comprensió lectora i expressió escrita de les persones, no sols dels més joves. Ens hem acostumat a llegir superficialment, fem lectures curtes i breus que no necessiten massa comprensió lectora, per tant, davant d’un text llarg l’alumnat presenta dificultats de comprensió i a més, es cansa o s’angoixa abans de començar. Evidentment, la falta de comprensió lectora afecta a l’estudi.

No sols això, l’ús de xarxes socials (WhatsApp, Telegram, Instagram, Facebook... ) fa que actualment s’escriga molt, però són missatges curts, en els quals s'acurten les paraules, s’utilitzen emoticones, no es fa atenció a l’ortografia, etc. En conseqüència, l’alumnat escriu pitjor.

Doncs bé, per combatre tot açò la millor arma és la lectura, cal dedicar un temps diari a la lectura, així que per motivar i incitar a fer-ho dedicarem cada dia un temps a la lectura a l’aula, però cal que la lectura continue a casa. Deixar el mòbil i concentrar-se en una lectura que ens agrade millorarà la comprensió lectora, l’expressió escrita i a més, ens permetrà gaudir d’aventures i històries de les quals podem aprendre molt.