Graduació de l’alumnat de 4t d’ESO i d’FPB

Graduació de l'alumnat de 4t d'ESO i d'FPB

El 21 de juny, al saló d'actes de Castelló de Rugat, i amb la col·laboració de l'Ajuntament de Castelló de Rugat i de l'AMPA de l'Institut, vam celebrar l'acte de Graduació de l'Alumnat de 4t d'ESO i de 2n d'FPB. A més, es van concedir les matrícules d'honor a Naiara Palau Núñez i Hugo García Senabre.

Ací teniu algunes de les imatges que ens va deixar l'acte:

Us desitgem a tots i totes molta sort en els camins que trieu a partir d'ara....

Participació del nostre institut a les Trobades d’Escoles en Valencià de la Vall d’Albaida

Participació del nostre institut a les Trobades d'Escoles en Valencià de la Vall d'Albaida

L'IES Manuel Sanchis Guarner ha estat molt present a les dos Trobades que s'han celebrat a la nostra comarca. Divendres 14 de juny, a Ontinyent, gràcies a la implicació especial dels departaments de Física i Química i Sistemes Electrònics, el nostre alumnat va oferir diversos tallers per mostrar al públic alguns dels projectes que han desenvolupat al llarg del curs.

En concret, l’alumnat de 2n d’ESO va preparar un taller sobre reciclatge tèxtil i altre que portava per títol “Paracaigudes”. Paral·lelament, l’alumnat de 1r de Batxillerat ens va mostrar els millors procediments per separar substàncies, un projecte que ja van dur a terme temps arrere a la Fira EXPERIMENTA de València i que va ser tot un èxit.

L’alumnat de Formació Professional Bàsica de FPB1 i FPB2 va presentar dos tallers, en el primer els alumnes de FPB2 van explicar el projecte posat en marxa durant este curs d'Aprenentatge per Serveis ( APS) titulat " UNINT GENERACIONS Un repte entre jubilació i joventud ". Com segon taller l’alumnat de FPB1 va ensenyar com muntar un ordinador de sobretaula des de zero.

El dissabte 15 de juny, la Trobada de Primària a Otos, va ser l'ocasió ideal per apropar als més joves altre dels nostres projectes de capçalera, el de Sostenibilitat. El departament de Biologia i Geologia, gràcies a l’alumnat de 2n d’ESO del Taller d’Hort Escolar, va preparar una activitat molt divertida per a conéixer i classificar les papallones autòctones de la Comunitat Valenciana. I, de pas, fomentaren la lectura, ja que el resultat del taller va ser un marca-pàgines amb una papallona.

Taller de finances bàsiques amb responsabilitat

La majoria dels adolescents no saben gestionar correctament les seues finances, la qual cosa pot convertir-se en un problema en l'edat adulta. Per què? Perquè si no comprenen a temps que els diners és un recurs limitat, que estalviar és important per a complir objectius i que gastar més del que es guanya no és convenient, molt prompte s'enfrontaran a un dels mals d'esta era: l'estrés financer.

A partir dels quinze anys, poden entendre conceptes bàsics sobre productes financers, estan llestos per a aprendre a organitzar els diners a mitjà i llarg termini, i comprendre què és i com funciona la inversió. Així ho establix un Estudi d'Educació Social i Financera fet per a la Infància d'UNICEF.

Existixen mètodes senzills perquè els adolescents comprenguen les finances. Des del Departament d'Economia, hem treballat les finances bàsiques amb responsabilitat. El nostre alumnat ha simulat que els ha tocat la loteria. Una vegada que han contribuït amb Hisenda pagant l'impost corresponent, han procedit a invertir el guanyat portant en paral·lel l'estat del pressupost a més d'investigar al voltant de comptes i targetes bancàries, donatius a ONG, demanar un préstec, TIN i TAE, Deute públic, Fons d’inversió, assegurances, inversió en vivenda… Hem aprofundit en l’ODS 12, consum responsable.

Devolució dels llibres de text del curs 2023-2024

El pròxim 20 de juny es realitzarà la recollida de llibres de text que pertanyen al banc de llibres del centre. Per tal de facilitar i agilitzar la tasca, l’alumnat portarà en una borsa tots els llibres, juntament amb els dos fulls del document de lliurament de llibres del seu curs (un per al centre i l’altre per a les famílies), degudament emplenats:

El professorat revisarà cada lot per a comprovar que està complet i en bon estat. En cas que algun llibre no estiga en condicions per al seu ús el pròxim curs, l’alumnat rebrà un full on s’instarà a reposar o pagar el material que estiga deteriorat. El no compliment d’aquesta norma implicarà que l’alumnat quedarà fora del programa xarxa de llibres per al curs 2024-2025.

L’alumnat de 2n de Batxillerat que ha participat en el Banc de Llibres el dipositarà al centre, seguint les mateixes indicacions que la resta de grups, el divendres 21 de juny d'11.00 a 13.00 h.