l'Institut en 2004
L'institut en 2012

HISTÒRIA DEL CENTRE

• Es va crear a 5 de novembre de l'any 1.998, com a Secció l'IES "Josep Segrelles" d'Albaida. Però amb autonomia per a la seva gestió.

• El primer curs sols va tenir els cursos de 1er, 2n i 3r d'ESO, amb dues unitats per nivell. Al curs següent ja es va encetar el nivell de 4t.

• El nostre alumnat ve adscrit al centre dels C.P. dels pobles de: Terrateig, Montixelvo, Aielo de Rugat, Rugat, Castelló de Rugat, Salem, Ràfol de Salem, Beniatjar i Otos.

• La primera ubicació del Centre fou a les escoles velles i compartíem algunes aules del Centre de Primària del C.P. "Verge del Remei". En esta ubicació estiguérem dos cursos.

• Al curs 2000/01 ens traslladàrem als patis del Centre de Primària amb aules prefabricades i ens cediren l'edifici d'educació Infantil.

• Al curs 2001/02 encetàrem el primer curs de Batxillerat amb les modalitats de Ciències de la Salut i Ciències socials.

• Al curs 2002/03, la primera promoció de Batxillerat va acabar els seus estudis al centre.

• Al curs 2004/05, s'inaugura el nou centre de secundària IES Manuel Sanchis Guarner amb l'assistència del Conseller d'Educació i Cultura.

• En el curs 2010-11 la Conselleria autoritza els nivells de Programa de Qualificació Professional Inicial, especialitat d'Informàtica.

• Eixe mateix curs vam obtenir l'autorització per a les Pràctiques de Màster de desenrotllatment del Practicum dels Títols Oficials de Màster per a Professors.

• Curs 2012-13: autorització per a participar en el Contracte Programa amb la Conselleria d'Educació.

• Curs 2014-15: primer any d'implantació de la Formació Professional Bàsica, especialitat d'Informàtica d'Oficina.

• Adscripció dels alumnes de Benicolet de primària al nostre IES.

• Curs 2015-16: anticipació del Programa Plurilingüe amb la impartició de l'assignatura d'anglés en 3r d'ESO. Entrada en la Xarxa de Centres Plurilingües.

• Inscripció en la Gestió autònoma de Pla Anual de Formació del Professorat.