Sortida extraescolar al Castell del Papa Lluna de Peníscola

El 30 d’Abril, el viatge dels alumnes de 2n i 3r d’ESO de l’institut Joan Fuster de Sueca, va començar amb una expectació palpable mentre esperàvem el bus . Els companys de classe xerraven animadament, amb una barreja d’emoció i curiositat mentre imaginàvem què ens esperava en aquesta aventura històrica. Aquesta sortida va ser una oportunitat única per descobrir els secrets d’aquest lloc històric i cultural.

Quan finalment vam arribar a Peníscola, el castell de Papa Lluna s’alçava majestuós davant nostre, coronant la península amb la seva imponent presència. Les muralles antigues emanaven història i misteri, convidant-nos a explorar els seus secrets.

El castell, també conegut com a Castell de Peníscola, és un dels monuments més emblemàtics de la comarca. Va ser construït al segle XIII i va ser residència del Papa Lluna, Benedicte XIII de Avinyon, durant el seu exili. La seva arquitectura és un exemple de la transició entre el gòtic i el renaixement.

La visita va començar per la porta principal, on els alumnes van poder admirar la seua estructura i la decoració. Després, van visitar les sales del castell, on van poder veure les restes de la vida quotidiana dels seus habitants. Van descobrir la capella, el pati d’armes i la sala de les audiències, on el Papa Lluna va celebrar els seus actes oficials. També visitarem el jardí, on es pot veure una vista espectacular del mar Mediterrani.

Després de la visita, vam tenir temps lliure per explorar el castell a la nostra velocitat, prenent fotografies i absorbint la atmosfera única d’aquest lloc històric. A mesura que el dia arribava a la seva fi, ens vam acomiadar del castell del Papa Lluna amb una sensació de gratitud per haver tingut l’oportunitat de visitar aquest lloc tan especial. El viatge de tornada va estar ple de converses animades sobre els aspectes més destacats de la visita i els records que portaríem amb nosaltres per sempre.

Aquesta eixida extraescolar el castell del Papa Lluna a Peníscola va ser una experiència inoblidable que ens va enriquir culturalment i ens va connectar amb la rica història de la nostra regió. Va ser un record que sempre guardaré amb estima i gratitud.

AMM