Objectius 2019

Des de juliol de 2018 el nou equip directiu de l’IES Serpis a la ciutat de València és responsable de continuar i millorar la qualitat de l’oferta educativa del centre, que implica una dimensió europea d’aquesta, proporcionant contextos d’aprenentatge de caràcter internacional, en els quals el professorat i l’alumnat milloren les competències i habilitats que els permeten desenvolupar-se com a persones i com a professionals.

Explorades tres àrees de millora, la Internacionalització del centre, la Renovació metodològica i l’optimització de la Gestió Escolar, es plantegen els següents objectius per al present projecto Erasmus+ 2019-2021:

1- Proporcionar contextos d’aprenentatge de caràcter internacional per al professorat (i en la mesura del possible, per a l’alumnat).

2- Millorar la competència comunicativa en llengües estrangeres.

3- Millorar les habilitats professionals del professorat per a introduir noves metodologies actives en la seua pràctica docent (treball per projectes, TIC, CLIL, coordinació interdepartamental, pràctiques inclusives, atenció a la diversitat, co-docència).

4- Aplicar noves propostes de gestió escolar en els aspectes acadèmics, administratius i de recursos d’infraestructures.

Per a tot això es proposen mobilitats de formació amb cursos estructurats a Gran Bretanya i d’observació en centres de R. Checa, Romania, Itàlia, França, Polònia i Grècia , i 1 experiència de docència a França, sobre llengües estrangeres (francés, anglés), introducció i aprofitament de les TIC i noves metodologies per a la diversitat de les aules per a professorat del Programa Plurilingüe o en vies de participar, i professorat de LI, STEM i Humanitats. Tots ells estan involucrats en diversos programes del centre, especialment en aquells dirigits a la integració d’alumnat amb dificultats en el seu aprenentatge, i motivats a millorar les seues competències professionals a través de projectes de dimensió europea.

Plantegem també mobilitats de cursos de formació i d’observació de la gestió escolar per a membres del nou equip directiu als països esmentats , àvids a innovar i introduir canvis per a la millora organitzativa.

Les experiències d’aprenentatge europees d’aquest projecte generaran llaços de col·laboració entre professionals de sistemes educatius diferents que comparteixen inquietuds i reptes professionals, amb l’objectiu d’innovar per a millorar la formació i èxit acadèmic de l’alumnat.

La combinació de les mobilitats i les activitats en el centre prèvies, durant i després del projecte produiran dinàmiques de treball en equip, de coordinació i actualització contínua, que repercutiran també en la resta del claustre.

Els participants milloraran la seua competència comunicativa en llengües estrangeres, la competència digital, la competència en didàctica i aspectes metodològics de la seua àrea específica per a aplicar a l’aula, amb el que l’alumnat es beneficiarà de nous entorns d’aprenentatge actius i inclusius, i de majors possibilitats d’exposició a les llengües estrangeres.

El centre consolidarà la seua oferta educativa plurilingüe, implementarà projectes interdisciplinaris, iniciatives didàctiques innovadores amb les TIC, generarà un repositori de materials didàctics innovadors i millorarà els seus programes d’atenció a la diversitat.

Les noves aportacions a la gestió escolar optimitzant recursos humans i d’infraestructures i les possibilitats d’experiències d’aprenentatge a Europa, milloraran la qualitat educativa del centre, reforçaran els llaços entre els membres de la comunitat educativa i atrauran a nous professionals i alumnat de la ciutat.