Objectius 2016

L’IES Serpis és un dels instituts que representa a Espanya en aquest Projecte Erasmus en el qual participen instituts i associacions de 5 països europeus: Itàlia (país organitzador), França, Grècia, Romania i Espanya i la duració del qual és de tres anys, començant l’1 setembre de 2016 i  finalitzant el 31 d’Agost del 2019.

La col·laboració del nostre institut en aquest projecte naix de l’amistat amb la professora Inmacolata di Tomassos, de l’institut Peano situat a Florència (Itàlia). Fa uns anys, la professora de tecnologia Mª Jesús Rabadán i la que escriu aquestes línies, Chelo Grau del departament d’anglés, realitzem un intercanvi escolar entre tots dos instituts. Va ser una experiència molt positiva i enriquidora tant per als alumnes com per als professors de tots dos centres. Per tant, quan la professora italiana ens va convidar a participar en el projecte, no dubtem a acceptar.

El tema del projecte sorgeix com una idea de connexió, unió i sentiment europeista enfront dels actuals corrents de separació de la Unió Europea. Treballar sobre els valors que van permetre fundar la idea d’una Europa unida ( solidaritat, democràcia, llibertat, igualtat, etc) i la forma en què  aquests valors s’han vist plasmats al llarg de la història en els diversos països participants.

L’objectiu principal a aconseguir pels alumnes i professors que formen part d’aquest projecte  és la realització final d’un mapa Coremático que reflectisca aquests valors a través de monuments, edificis i llocs situats en  els 5 països. Per a això els professors implicats  (poden ser fins a 8)  realitzaran visites, reunions i tallers sobre els diferents valors en cada país per a triar i preparar el material necessari. Una vegada preparat,  els alumnes que participen en el projecte també efectuaran visites a cada país per a  treballar amb aquest material.

Un total de 24 alumnes de 3r d’Això (nivell triat perquè puguen seguir en el centre durant els tres anys del projecte) podran beneficiar-se d’aquestes visites ja que cada vegada que es vaja a un país,  es triaran  6 alumnes que aniran amb un o dos professors al país que organitze la visita durant una setmana. Aquestes dades són aproximades, ja que depenent de  com es distribuïsca el pressupost assignat, podrien participar més alumnes en les diferents visites.

Els professors participants en el projecte en aquest moment són Mª Jesús Rabadán, Rocío Serrano, Teresa Beltrán, Fernando Mora, Pepa Sánchez, Rosa Real, Pilar Ferrandis , Belén Domingo i Chelo Grau (coordinadora del projecte) . El pressupost total concedit per la Unió Europea és de quasi mig milió d’euros  dels quals 55.000 s’assignen al nostre institut per a dur a terme totes les activitats a dalt exposades.

Esperem que aquest projecte siga enriquidor i contribuïsca a millorar la nostra dimensió europea.

Chelo Grau, Coordinadora del Projecto «Europa, tu vede e tu viu».