RUFFEC. Jobshadowing

Mobilitat

Ensenyant Europa

Ciutat

RUFFEC

Persona

Rosa Real , Pepa Sánchez

Data de finalització

24 de novembre de 2016

(2016-1-ES01-KA101-024297).

L’IES Serpis va posar en marxa en el curs 2014/15 un programa plurilingüe que implica l’aprenentatge de les llengües no sols a través de les classes d’idioma, sinó també a través de matèries no lingüístiques. Això va suposar un gran repte tant per a l’alumnat que es va matricular en ell, com per al professorat de llengües, que havien d’incrementar i intensificar les hores de la seua matèria, i per al professorat que havia d’impartir les assignatures no lingüístiques en un idioma estranger. I per a superar amb el major èxit possible, tots els estudiants i personal docent hem dedicat molt de temps a l’estudi de l’idioma i a la formació pedagògica. En aquest context d’implicació i compromís amb l’ensenyament de les llengües, un grup de professors i professores del centre hem participat en diferents experiències europees.

En el marc del Programa K1:“Ensenyant Europa: IES Serpis, escola multilingüe, integradora i innovadora”, les professores Josefa Sánchez i Rosa Real hem compartit una setmana de pràctica professional (el mes de novembre, duent a terme un programa de “jobshadowing” ) amb les nostres col·legues franceses, Mme Demont i Mme Vrignaud, professores d’Educació Física i de Tecnologia respectivament en el Collège Val de Charanta de Ruffec, França.

Al llarg d’aquesta setmana hem tingut ocasió de treballar diferents aspectes de la pràctica docent, així com integrar-nos en la vida escolar del centre. L’experiència ha sigut molt positiva considerant que ens ha aportat una important millora en els següents aspectes: Competències

– Competència lingüística: hem tingut ocasió de millorar el nostre nivell de francés gràcies a la immersió absoluta en la llengua, tant durant l’horari de classes amb els nostres companys i l’alumnat del centre, com durant el nostre temps lliure. A més, el nostre interés se centrava en l’adquisició de vocabulari específic de les nostres respectives matèries; en aquest sentit, gràcies a la col·laboració del professorat vam poder adquirir moltes expressions pròpies de l’esport i de la pràctica d’activitat física,(per part d’Educació Física) i vocabulari propi del taller de Tecnologia, així mateix vocabulari d’ús quotidià en la pràctica diària docent.

– Competència aprendre a aprendre: adquirim capacitats noves de cerca de vocabulari i recursos a través del treball en equip amb les nostres companyes franceses. D’altra banda, la forma en què l’alumnat francés preparava els seus propis treballs i anotacions, va ser una font d’inspiració per a desenvolupar aquesta competència a les nostres aules, així com l’ajuda rebuda per les nostres homòlogues franceses que ens van proporcionar materials i bones idees per a poder incorporar-les a les nostres aules.

– Interacció amb el medi físic: Pel que respecta a la matèria d’Educació Física,les instal·lacions del Collège Val de Charanta eren compartides amb la municipalitat de Ruffec, la qual cosa permetia dur a terme activitats molt enriquidores, difícilment realitzables en entorns reduïts o tancats. Això els possibilita desenvolupar activitats en l’entorn natural de gran creativitat. Per exemple, en el mateix espai esportiu es reunia l’alumnat de diferents col·legis, fent possible compartir projectes esportius i socialitzar amb alumnat d’altres centres de la zona.

– Competència informàtica: Quant a la matèria d’Educació Física,(Rosa Real): “vaig adquirir coneixements sobre com utilitzar les TIC’s en la classe d’Educació Física i com posar-los en pràctica amb els alumnes del meu centre”. I pel que respecta a la matèria de Tecnologia (Pepa Sánchez) :”vaig conéixer com apliquen les TIC de forma molt semblant a la nostra, encara que és cert que de més mitjans informàtics que nosaltres inserits a l’aula-taller. També continuaré ampliant i complementant la pàgina de “Pluri Techno” (la qual la vaig iniciar fa tres cursos) del blog del Departament de Tecnologia de l’institut: http://ideastecno1.blogspot.com.es/p/blog-page.html

– Tractament de la diversitat: En alguns aspectes l’assistència als alumnes amb alguna mena de necessitat especial, era diferent a la que oferim en el nostre centre pel que vam poder contrastar els avantatges d’un i un altre model. Ens va cridar l’atenció l’existència de la “Unité local d’insertion scolaire”, on mestres de primària, amb experiència i interés atén l’alumnat amb minusvalidesa física o psíquica.

Per a finalitzar, ressaltar que ha sigut una experiència molt enriquidora i expressar que l’intercanvi d’experiències docents és fonamental per a reforçar aquells aspectes de la nostra pràctica professional que constatem que són eficients, i d’altra banda ens permet obrir-nos a noves opcions per a evitar que ens acomodem en les mateixes rutines al llarg dels anys. Considerem que aquest programa és una magnífica eina i és fonamental per a continuar tenint un contacte amb les diferents maneres d’impartir classes de la Unió Europea, i poder continuar aprenent, renovandonos i aplicant l’aprés a les nostres aules.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies