Mobilitat
Aprendre a ensenyar Europa
Ciutat
Orléans
Persona
Pepa Sanchez
Data de finalització
20 de novembre de 2014
2014-1-ES01-KA101-000718.
Le Collège Dunois i le Lycée Paul Gauguin van ser els dos centres en els quals vaig estar en la meua estada en Orléans en concepte de “ jobshadowing” del 14 al 20 de novembre de 2014. En aquest últim centre vaig estar sol en una reunió,amb el director d’aquest centre M. Marie , i en un acte oficial (el lliurament de certificacions als alumnes que havien finalitzat tots els seus estudis en dita centre en juny del curs anterior). La resta de la meua estada va tindre lloc en el Collège Dunois.
En el Collège Dunois el primer dia vaig conéixer el centre en sí: Direcció , Organització, Biblioteca, seccions Internacional, Bilingüe i Europea on en totes elles els seus responsables em van explicar el sistema educatiu francés i el seu funcionament. Els següents dies van ser íntegres a l’aula de Tecnologia, vaig ser l’ombra (d’ací l’expressió “jobshadowing”) del professor de Tecnologia M. El Gazri ,amb el qual prèviament m’havia posat en contacte per a informar-me quins temes o projectes estaven realitzant els seus alumnes en aquest trimestre (primer trimestre del curs 2014/2015).
Vaig assistir a totes les seues classes durant aqueixa setmana amb alumnes de l’equivalent a Espanya de 1r i 3r de l’ESO per a comparar que tenim en comú i en diferent en aquesta assignatura, i al mateix temps, ténia també com a objectiu adquirir noves experiències docents i així poder-les aplicar-les a la meua aula. Vam tindre un intercanvi d’idees i experiències molt gratificants, i a més em va ajudar a adquirir més vocabulari especifique i tècnic de la meua assignatura.
Notes curioses
Al meu entendre he vist que tenim formes molt semblants de treballar,i que jo ténia una idea preconcebuda diferent a la realitat, quant a la meua matèria tenen teoria i taller i utilitzen també les TIC igual que nosaltres. A més, el mètode de treball i els continguts són molt semblants, seguint sempre les etapes de tot Procés i Projecte Tècnic, treballant de la mateixa forma que nosaltres.
Encara que si que és cert, que el que més em va sorprendre,va anar que tots els alumnes de 3r d’ESO realitzen estades en empreses durant una setmana ,dirigit i organitzat per l’assignatura de Tecnologia, en el segon trimestre de l’any escolar. És una activitat molt interessant, en la qual vaig tindre la sort de poder assistir d’observadora a la seua preparació juntament amb els alumnes.
Conclusions i agraïments
– Ha sigut un experiència gratificant i molt útil per a la meua pràctica docent del dia a dia. He vist que treballem de la mateixa forma, potser ells disposen de millors i més mitjans informàtics i ací consisteix la major diferència , juntament amb «le stage» que fan en 3r de l’ESO en empreses, d’altra banda, la nostra metodologia i la seua és igual quant a la meua matèria es refereix:(part teòrica i pràctica, treball en grups i en equips, organització matèria,etc.)
– També indicar que he millorat moltíssim en la meua competència lingüística per a impartir la meua matèria en francés.(he aprés nou vocabulari tècnic i especifique)
- En el blog que tenim del Departament de Tecnologia del nostre centre he incorporat una pàgina de Plurilingüe anomenada “Pluri Techno” amb adreça : ”ideastecno1.blogspot.com.es/p/blog-page.html”.
- Actualment , és el meu segon any escolar que impartisc l’assignatura de Tecnologia en francés en el programa Plurilingüe del Centre, i m’ha servit de molta ajuda en el dia a dia l’haver participat en aquesta experiència
Finalment, vull agrair:
- Al programa Erasmus Plus, pel seu finançament per a poder dur a terme la meua estada.
- A tot el personal que em va ajudar en aquestes institucions Directora du Collège Madame Bedu, Directora Adjunta Madame Houry.
- Al professor de Tecnologia M. El Gazri, del qual vaig ser realment la seua ombra.
- A les meues companyes de mobilitat Mar i Yolanda pel seu suport en aqueixos dies.