MILLORANT ANGLÉS A BRAY (IRLANDA)

Mobilitat

Aprendre a ensenyar Europa

Ciutat

Bray (Irlanda)

Tomás Romero Alagarda

Data de finalització

6 de setembre de 2015

(2014-1-ES01-KA101-000718)

La meua experiència va consistir en una estada de dues setmanes (24/8/15 al 6/9/15) a Bray (Irlanda). L’objecte de la meua mobilitat és la millora en el coneixement i ús de les quatre destreses de l’anglés. Amb això pretenc presentar-me a les proves de coneixement d’anglés B2 en l’EOI, les universitats o el First Certificate de Cambridge.

Per a això vaig triar com a centre d’estudis ATC Language & Travel, situat en una casa victoriana preciosa enfront de la mar a la ciutat de Bray.

El primer dia en la primera hora i mitja ens van realitzar una prova inicial molt exhaustiva, un test de 100 preguntes i una entrevista oral d’uns 5 a 10 minuts. El nivell que m’ubicarón va ser l’Upper Intermediate. La classe estava formada per un número no superior a 15 alumnes, amb alumnes de diferents nacionalitats com a txecs, italians, alemanys, japonesos, brasilers i altres espanyols.

En el programa hi havia dues sessions matinals, la primera de 9 a 11, un descans de 30 minuts i una altra sessió de 11,30 a 13,30. A la vesprada hi havia sessions especials a les quals s’apuntaven voluntàriament els alumnes de listening, speaking, pronuntiation, i de business. En cada sessió teníem un professor diferent.

Tots els dies es treballaven totes les destreses segons el programa establit. La destresa més utilitzada era l’speaking.

Durant l’estada vaig optar per triar una xicoteta residència d’estudiants molt pròxima a l’escola. La residència Marine Terrace, situada en una casa en l’avinguda més important de Bray en la mateixa riba de la mar. La residència de dues plantes tenia només nou habitacions i es compartien en cada planta una cuina completament equipada i altres sales comunes. Era molt tranquil·la i acollidora i allí residia altres persones de països com Republica Checa, el Brasil, i com no altres espanyols. El gran avantatge és que la gran majoria eren altres persones adultes com jo i els més joves eren postuniversitaris.

A més de l’aprenentatge de l’anglés, l’estada m’ha permés conéixer Irlanda, un xicotet país que desconeixia.
M’ha agradat molt la gran bellesa paisatgística del país i algunes ciutats com Dublín. Especialment m’ha agradat molt l’estil de vida irlandés, ja que des del meu punt de vista considere que és un dels països europeus amb millor qualitat de vida, malgrat el mal temps.

Considere que Bray és un lloc perfecte per a realitzar una mobilitat a Irlanda, en primer lloc pel bonic i característic del lloc i en segon lloc per la proximitat de Dublín (40 minuts), perfectament comunicat pel DART, un tren de rodalia amb molta freqüència.

TOMÁS ROMERO (DEPARTAMENT ECONOMIA)