Mobilitat
Ciutat
Milà
Persona
Pilar Córcoles Tamarit
Data de finalització
19 de maig de 2023
La setmana del 15 al 19 de maig es va realitzar un Jobshadowing al centre d’acollida Liceu Científic M. Marconi de Milà dins del programa d’Erasmus+. A aquesta mobilitat vam participar professores de l’àmbit científic (Biologia , Matemàtiques i Física- Química) del nostre centre.
Durant aquesta setmana vam poder visualitzar diferents vessants educatives, vam tenir l’oportunitat d’observar i aprendre diferents enfocaments educatius utilitzats al Liceu de Milà. A les classes vam veure quines estratègies de participació , métodes d’aprenentatge innovadors i més clàsics i quins aspectes avaluen.
Es vam reunir amb diferents professors d’altres departaments i dels propis on vam tenir l’oportunitat d’interactuar i compartir coneixements i millors pràctiques. Aquest context educatiu reflecteix l’exposició del context cultural i social italià. Així, vam comprendre millor les similituds i diferencies a la forma en que s’aborden les matéries i els desafiaments educatius.
Respecte als punts d’aprenentatge desitjat sobre la matèria de matemàtiques vaig poder observar com el bloc d’anàlisi forma una part molt important del contingut del currículum. On es tracta l ‘estudi de les funcions d’una manera molt més amplia que al nostres sistema educatiu. Les metodologies utilitzades són molt clàssiques i no utilitzen gairebé contexts socials ni problemes. Tampoc fan activitats transversals ni projectes a nivell general. Totes aquestes metodologies si es fan són a nivell d’aula. Es tracta més des d’un punt de vista analític. En canvi , a les aules tenen televisors digitals que utilitzen per donar suport a tot el bloc d’anàlisi però bàsicament per poder visualitzar però l’alumnat no fa ús de les TIC.
La matèria s’imparteix 100% en italià no fan ús de l’anglés encara que a l’últim curs ( 18-19 anys) van tenir durant un mes a un professor del MIT (Boston ) per impartit coneixements de probabilitat (no formaven part del contingut del curs).
Aquest intercanvi ens ha permet ampliar la xarxa professional , ens ha permés establir contactes i relacions professionals d’altres països europeus. Aquestes connexions poder ser de molt valor per a futures col·laboracions.
Hem tingut el plaer de ser testimoni de diferents pràctiques educatives que ens han inspirat i motivat per a millorar els nostres mètodes d’aprenentatge i poder aportar noves idees a les nostres formes de treballar.
En general, podem dir que aquesta experiencia oferix un enriquidor valor professional i personal al professors de secundaria.