Jobshadowing al PEANO (III)

Mobilitat

Mirar Europa

Ciutat

Florència/Firenze

Persona

Chelo Talavera

Data de finalització

31 de gener de 2020

Des del 27 al 31 de gener vaig participar, com a cap d’estudis i professora de matemàtiques, junt als meus companys Josep Martínez (cap d’estudis i professor de Filosofia) i Pilar Garcia (coordinadora de formació i professora de Valencià) en un job shadowing en el centre I.S.G. Peano de Florència, dins el marc del programa Erasmus +

L’estada, va estar coordinada per la professora Inma di Tomaso que va fer una programació força interessant d’activitats, tant de cadascuna de les tres matèries que impartim cadascun dels participants, com d’altres de caràcter organitzatiu o interdisciplinar.

El primer dia assistirem a l’assemblea mensual d’alumnat, al cinema Odeon. En aquestes assemblees mensuals es tracten temes, proposats per l’alumnat. En aquesta ocasió el tema era l’impacte de les drogues i l’alcohol en la seguretat vial. Assisteixen experts en el tema tractat i després hi ha un torn de paraules i debat.

Altra activitat interessant, que vam dur a terme estava relacionada amb la memòria històrica. Al llarg de varios dies vam fer diverses activitats, com la rememoració del dia del tancament d’Auschwitz o la trobada amb una directora de cinema argentina que presentava un documental sobre una mare de la plaza de Mayo.

Assistirem també al simulacre d’evacuació del centre que es va desenvolupar amb molta rapidesa. 

I respecte de la meua assignatura, a més d’assistir a classes de diferents nivells on vaig poder observar l’organització metodològica i la utilització de diversos mitjans tecnològics, vaig tindre l’ocasió d’acompanyar a un grup d’alumnat a una visita al museu de matemàtiques de la ciutat. Visita molt interessant ja que plantegen activitats molt manipulatives per a ajudar a entendre diversos conceptes matemàtics.

Vull destacar positivament l’actitud participativa de l’alumnat del Peano i el seu comportament impecable. Destacar també l’acollida que ens va brindar el professorat i la completa i interessant planificació d’activitats.

Finalment, la directora del centre va proposar un intercanvi d’alumnat per al proper curs en el marc d’un projecte comú de filosofia, que esperem es puga dur a terme.

Una classe de ciències
Al museu de matemàtiques

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies