Intercanvi lingüístic en Tolouse 4ESO

Blanca Clérigues

Data de finalització

Apr 10th, 2022

Els alumnes i les alumnes de 4ESO de l’assignatura de francés, acompanyats per les professores Mar Lorente, Rosa Real i Blanca Clérigues, han realitzat un intercanvi lingüístic a Tolosa, on han sigut acollits per les famílies dels alumnes del Lycée Berthelot durant una setmana.

En el marc del programa Erasmus+ han gaudit d’una setmana d’immersió lingüística amb les seues famílies franceses a més de realitzar activitats culturals com la visita a la factoria d’Airbus o les ciutats de Carcassona i Albi.
A més, els alumnes han tingut la possibilitat de passar un dia complet en el Lycée Berthelot, acudint a les classes o al menjador com un més. Aquesta experiència la van gaudir especialment ja que van poder mesclar-se amb la comunitat escolar i descobrir el que suposa la rutina real en un ‘lycée‘ de Tolosa.

Com a objectius generals del viatge es van plantejar els següents:
-Potenciar l’aprenentatge i pràctica comunicativa de les llengües europees parlades en tots dos països
-Afavorir el coneixement dels costums, usos, maneres de producció, cultures de totes dues localitats.
-Incentivar l’interés pel desenvolupament sostenible: importància de la conservació del medi ambient.
-Ajudar l’alumnat a adquirir les aptituds bàsiques per a la vida i les competències bàsiques per al seu desenvolupament personal i de ciutadans actius. Desenvolupar factors de socialització, de civisme, de tolerància i d’obertura cultural.
-Potenciar l’intercanvi d’experiències didàctiques i educatives entre equips educatius, de tots dos països.
-Consolidar llaços d’unió entre tots dos centres que afavorisquen el desenvolupament de projectes d’innovació pedagògica.
-Obrir l’escola a la participació de les famílies.

Per a la preparació de l’intercanvi, i amb l’objectiu principal que els nostres alumnes es familiaritzaren amb el seu destí i tots els alumnes participants es conegueren entre ells, es van realitzar les següents activitats en les classes de francés:

-Realització de presentacions sobre la ciutat de València que es van compartir amb els correspondants francesos.
-Amis parell correspondance, primers contactes per mail i xarxes.
-Realització de treballs de recerca sobre la història i manifestacions artístiques de la regió d’Occitània.
-Reunions amb les famílies.

Durant l’intercanvi es van realitzar a més activitats com yincanas per Tolosa i Albi, joc de pistes al parc de Pech David (organitzat pels departaments d’educació física de tots dos instituts) i temps lliure per a descobrir els llocs i desembolicar-se pel seu compte.

Aquest últim aspecte va ser molt valorat pel grup ja que la llibertat i autonomia que han tingut el deixe anar de la setmana, al costat de la convivència amb les famílies, els ha ajudat a llançar-se amb l’idioma francés en un entorn real. Com a activitats principals resultants de l’intercanvi, els participants han realitzat:

-Presentacions de la ciutat de València
-Presentacions personals
-Entrades per a blog de l’intercanvi i en el blog Erasmus+
-Muntatge audiovisual resum de l’intercanvi
-Exposició fotogràfica T comme Tolosa

Ha sigut, en definitiva, una grata experiència per a tots, alumnes i professores, de la qual hem gaudit i aprés tots junts. Gràcies als nostres amics del Lycée Berthelot per fer-ho possible