Intercanvi lingüístic a Praga

Júlia Ortiz

Data de finalització

Apr 4th, 2022

A principis del mes d’abril, els alumnes de l’assignatura d’anglés oral de 4t d’ESO i alguns dels alumnes de 1r de Batxillerat de l’IES Serpis van tindre l’oportunitat de participar en un intercanvi lingüístic amb alumnes de l’Arcibiskupské Gymnázium de Praga.
L’objectiu principal de l’intercanvi és millorar les destreses comunicatives orals de l’alumnat en una llengua estrangera. En aquest cas, mitjançant la pràctica de l’anglés dels alumnes espanyols i la de l’espanyol per part dels alumnes txecs. No obstant això, com a professora acompanyant, vaig poder observar com l’experiència no es va limitar a oferir un marc en el qual l’alumnat poguera posar en pràctica l’aprés a l’aula, sinó que els va proporcionar incomptables oportunitats per a desenvolupar les destreses i competències necessàries per a aconseguir un desenvolupament personal, professional i social complet.

El fet d’allotjar-se amb les famílies dels alumnes txecs, assistir a algunes classes d’idiomes en l’institut praguense, visitar els llocs icònics de la ciutat i conéixer la història, la cultura i la gastronomia de la República Txeca, va obrir els horitzons del nostre alumnat i va propiciar que desenvoluparen una mentalitat de creixement adquirint hàbits i valors com la solidaritat, l’emprenedoria, la disciplina i la puntualitat, i el gust per compartir i intercanviar vivències. A més, durant tot el procés previ al viatge, els alumnes degueren fer ús de les tecnologies per a comunicar-se amb els seus companys txecs i per a emplenar una sèrie de formularis i documents imprescindibles per a viatjar. Per tot això, a part de l’evident competència en comunicació lingüística, que van treballar en comunicar-se en anglés diàriament, l’intercanvi també va afavorir el desenvolupament de les competències socials i cíviques, de consciència i expressió cultural, el sentit d’iniciativa i l’esperit emprenedor, i la competència digital de l’alumnat.

En definitiva, l’intercanvi lingüístic a Praga va resultar una experiència summament enriquidora tant per a l’alumnat com per al professorat acompanyant. Personalment, agraïsc summament l’haver pogut formar part d’aquest projecte i vull traslladar aquest agraïment a les meues companyes María Pascual i Isabel Vañó que van fer un treball formidable, a l’Arcibiskupské Gymnázium i el seu personal per haver-nos acollit amb tanta amabilitat i, especialment, al programa Erasmus + i la direcció de l’IES Serpis per haver-nos brindat aquesta oportunitat.