II Intercanvi amb Praga

Departament d’Anglés

Data de finalització

31 de març de 2023

Del 24 al 31 del març passat, va tindre lloc el segon intercanvi escolar amb l’Institut Arcibiskupské Gymnázium Praha a Praga, República Txeca, organitzat pel Departament d’Inglés. En aquesta ocasió van participar 15 alumnes i alumnes de 1r curs de batxillerat.

L’Institut Arcibiskupské, fundat en 1887, és una de les institucions educatives més antigues de la capital txeca. El centre té una llarga tradició i s’enfoca a brindar una educació d’alta qualitat basada en valors cristians. El pla d’estudis de l’institut es basa en el sistema educatiu txec i ofereix programes acadèmics generals, lingüístics i d’humanitats.

A més dels estudis acadèmics, l’institut també ofereix una àmplia gamma d’activitats extracurriculars, incloent-hi esports, clubs i esdeveniments culturals. Aquestes activitats complementen l’educació dels estudiants i fomenten el seu desenvolupament integral.

L’alumnat participant en l’intercanvi ha conviscut durant una setmana amb alumnat txec d’aquest centre, allotjant-se amb les seues famílies.

Entre les activitats realitzades durant l’estada assenyalem l’assistència a les diferents classes d’idiomes que l’Arcibiskupské Gymnázium Praha ofereix i el treball conjunt en el projecte col·laboratiu. A més del treball acadèmic, l’alumnat ha pogut gaudir de visites culturals a la ciutat com ara al Rellotge Astronòmic, Castillo, Pont de Carlos, Barri Jueu, Vysherad, etcètera i excursions fora de la ciutat com la visita al camp de treball en Terezin.

El projecte didático col·laboratiu en el qual han treballat els alumnes i alumnes es titula «Praga-València: anàlisi comparativa de l’ODS11». L’objectiu principal del projecte consisteix en el fet que els alumnes comparen totes dues ciutats quant a inclusió, seguretat, resiliència i sostenibilitat. Els objectius secundaris segueixen a continuació:

1. Donar a conéixer entre l’alumnat participant els Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’agenda 2030.
  2. Donar a conéixer entre l’alumnat participant els Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’agenda 2030.
  3. Millorar la competència lingüística en anglés a través de la interacció oral i escrita.
  4. Utilitzar les noves tecnologies com a eines fonamentals per a l’accés a la informació i a la comunicació entre persones.
  5. Conéixer el patrimoni històric, artístic i cultural de les ciutats participants en l’intercanvi.

Per a dur a terme aquest projecte, l’alumnat ha celebrat diverses reunions de manera presencial i per videoconferències. En aquestes reunions, han elaborat una llista de preguntes relacionades amb els descriptors de l’ODS 11 per a entrevistar ciutadans txecs i espanyols i poder conéixer el seu punt de vista quant a inclusió, seguretat, resiliència i sostenibilitat.