Cinc setmanes a Dublín

María Jesús Rabadán Serrano

Data de finalització

18 d’agost de 2017

L’objecte d’aquesta mobilitat és millorar el nivell d’anglés , principalment les destreses de listening i speaking en un entorn real, per a això s’ha realitzat un curs intensiu d’anglés a Dublín,a l’escola ATC , durant cinc setmanes. Des del 13 de Juliol al 18 d’Agost de 2017.

L’allotjament durant el curs va ser en el National College of Ireland (NCI), una escola Universitària amb residència situada a 20 minutos a peu de l’acadèmia, molt ben situada, en la nova zona financera de la ciutat. En la mateixa hi havia alumnes de totes les nacionalitats i diferents edats en apartaments de 6 habitacions amb cuina menjador comú.

La classe estava formada per un número no superior a 15 persones, amb alumnes de diferents nacionalitats: coreans, brasilers, txecs, suïssos, italians i espanyols. Encara que cal dir que segons van anar passant les setmanes , el perfil de l’alumnat va anar canviant i durant el mes d’agost vaig passar a ser l’única espanyola i l’edat dels estudiants va ser major.

Tots els dies es treballaven totes les destreses segons el programa establit. La destresa més utilitzada era l'”speaking”. Tots els divendres es realitzaven proves d’avaluació escrites a partir de la gramàtica i vocabulari estudiat en el llibre . I cada dijous altern hi havia proves de “speaking” i “writing”. En la segona sessió dels divendres se’ns donava un “feedback” individual dels resultats obtinguts.

Atés que la major part de les classes eren al matí, a la vesprada l’escola organitzava diferents activitats culturals a fi de conéixer els diferents museus i llocs d’interés turístic més importants de Dublín. Durant els caps de setmana vaig aprofitar per a conéixer els llocs i ciutats més emblemàtics d’Irlanda.

• Ruta verda al costat de la mar entre Bray i Greystones
  • Ciutat de Galway i els penya-segats de Moher
  • Ciutat costanera i castell de Malahide
  • Poble de pescadors d’Howth i passeig pels seus penya-segats.
  • Terra de Tara i la Irlanda Cèltica
  • Ciutat de Cork , Blarney castle i el Rock of Castle
  • Muntanyes de Wicklow i ciutat medieval de Kilkenny
  • Irlanda del Nord : ciutat de Belfast i la impressionant Calçada dels Gegants
  • Ciutat de Killarney i l’anell de Kerry.

L’estada en aquest país m’ha permés:

Conéixer gent d’altres països i de cultures molt diferents, destacaria el nombre d’alumnes coreans de l’escola

La necessitat d’utilitzar la llengua anglesa en la meua vida diària, tant a l’escola, en la residència, a les botigues i activitats turística.

Descobrir la cultura , la forma de vida irlandesa i els llocs i ciutats més significatives d’aquest país .Cal destacar la bellesa paisatgística i el caràcter tan hospitalari i amable dels irlandesos.