À Angoulême, la BD est partout

En el marc de l’intercanvi amb el Collège Jean Lartaut de Jarnac, França, i dins del nostre projecte europeu «Patrimoine en vue, patrimoine en voix» dediquem la jornada del 8 de març a visitar la ciutat de Angoulême, capital internacional del còmic, també designada per la Unesco amb la distinció de ciutat creativa. En Angoulême es respira el còmic allí on estigues: en les parets dels carrers, dels edificis, aparadors, centres comercials, sales de música i , també, en els llocs més insospitats…

Angoulême acull cada any, des de 1974, el Festival Internacional del Còmic, considerat un dels més important d’Europa, contribuint a promoure la lectura d’un gènere considerat per molts com el nové art i a convertir la ciutat en el punt de trobada de tantes persones, il·lustradors, creadors o simplement lectors apassionats de la narració il·lustrada.

Els nostres alumnes i alumnes van conéixer i van estudiar amb les seues professores de francés alguns dels herois de còmic francesos més coneguts i van preparar xicotetes exposicions sobre l’aprés en classe. Així van poder gaudir de la visita del Museu de la BD de manera més eficaç. És un gust reconéixer tants personatges, la seua història, el seu procés de creació, els seus il·lustradors i com no! la foto amb Curt Maltese en el pont que creua la Charanta no podia faltar!