Xerrada Autisme en Cicle d’Infantil

Dilluns passat 3 d’abril l’alumnat de 1° d’educació infantil vam tindre la valuosa oportunitat d’assistir a la jornada divulgativa “parlem d’autisme”, organitzada per TEAsisTO en commemoració al dia mundial de conscienciació sobre l’autisme. TEAsisTO és una plataforma pionera a oferir formació especialitzada per a assistents personals que vulguen treballar amb persones que es troben dins de l’espectre autista.

La promotora d’aquest projecte, Aurora Carbonell, al costat dels seus peluts companys de treball van ser els protagonistes d’aquesta xarrada que es va dividir en dues parts. En primer lloc realitzem una dinàmica en la qual les persones assistents havíem d’exposar mites i prejudicis que havíem escoltat sobre l’autisme per a després desmentir-los, sens dubte va ser un gran gust xopar-nos de tota la informació oferida per aquesta gran professional. Tot seguit, descobrim de primera mà i de forma esperiencial  la màgia de les intervencions assistides amb gossos, sens dubte amb aquests ajudants la motivació mai faltarà a més, com ens va explicar Aurora, el seu paper com a suport emocional repercuteix positivament en les persones usuàries i el seu benestar.

Sens dubte va ser una experiència molt enriquidora de la qual estem plenament agraïdes, com a futures i futurs professionals de l’educació infantil hem de conéixer la diversitat de perfils que ens podem trobar dins de l’aula i aquesta xarrada ens va brindar l’oportunitat de fer-ho. La informació és poder i ha sigut tot un plaer assistir a aquesta jornada divulgativa amb un enfocament actualitzat i de respecte a la neurodiversidad.

Us convidem a conéixer més sobre aquesta iniciativa en https://www.teasisto.es/